Misschien wat vreemde vraag, maar als je kunstvoeding geeft op verzoek kijk je dan naar de hoeveelheid die ze horen te hebben of geef je gewoon wanneer je kindje aangeeft dat hij/zij dorst heeft? Ik gaf borstvoeding op verzoek en wil daar eigenlijk mee door gaan. Alleen merk ik dat ze hier heel wisselden verschillende hoeveelheden drinkt. En volgens het pak (cb zei dat ik dat moest aanhouden) mag ze 800 ml per dag. Maar daar gaat ze soms wel eens over heen of zit er ook wel eens onder.
Flesvoeding op verzoek is misschien een beetje krom. De bedoeling is dat je je kindje voeding geeft als hij of zij daar om vraagt maar je moet wel de maximum van 1 liter aangemaakte voeding per dag aan houden. Nou ja, moeten.... Dat zijn de richtlijnen!
Ik hield het wel bij wat ze dronk en ze ging/gaat eigenlijk nooit over de hoeveelheid die ze mag heen, ze heeft ook zelf een soort 'schema' ontwikkeld. Met zes maanden mogen ze vier keer 180/6 (dus 200ml aangemaakte melk), maar als jij vaker een flesje wilt geven of zij vaker een flesje wilt, dan kan je de 24 schepjes verdelen over meerdere flesjes. Ga je ok pap, fruit en groenten geven?
Gewoon mee doorgaan. Klinkt namelijk prima! Veel baby's drinken met 6 maanden meer dan 800ml. Dat is geen probleem. Er wordt wel gezegd dat als ze structureel ongeveer 1liter per dag drinken, dat je dan beter nog even flesvoeding nr 1 kunt geven. Maar tussen de 800 en 1000 ml is heel normaal!
O gelukkig! Ik dacht dadelijk krijgt ze veel te veel en is het helemaal niet goed voor der dan blijf ik lekker haar volgen. @Sjak, ja ze krijgt nu al wat dingen. Dus dat zijn we ook langzaam aan het opbouwen. Tot nu toe vindt ze het allemaal leuk en lekker. Ze krijgt het meeste gewoon in stukjes
Zolang ze er soms overheen zit en soms eronder, kun je gewoon geven wat ze hebben wil Caitlyn drinkt meestal minder, maar soms ineens even veel meer, (vaak na een paar dagen slecht drinken) en haalt dan dus even in. Ik volg haar gewoon, (niet dat ik veel andere keus heb, krijg er toch niet meer in dan erin gaat...).
Dat is hier ook zo (dat er niet meer ingaat) ik bedacht dan bijv. dat we op gingen hogen en dan om de 4 uur de fles gevennmaar meneer liet gewoon staan wat hij wilde en kwam vervolgens weer na 3 uur voor de fles. Ik heb dat op een gegeven moment los gelaten en dan dacht ik: de ene dag zal hij wel meer honger hebben dan de andere. Enndat geeft al veel rust.