Hallo, Ik zou graag willen weten hoe hoog de waarde van je B12 tijdens je zwangerschap moet zijn. Wat ik ervan begrepen heb moet die hoger zijn als je zwanger bent. Ik heb heel erg veel symptonen wat doet lijken of mijn waarde te laag is, wat wel heel belangerijk blijkt te zijn om dit goed na te gaan, maar wat bij veel huisarsten niet bekend is en dus ook maar heel lichtjes op gereageerd word. Alvast bedankt voor de moeite! Groetjes Amal
hiervoor moet je even googlen op b12 tekort. Dan kom je op een site van Hendrik de Jong en die weet er een heleboel vanaf. Daar staan ook verhalen van andere zwangere vrouwen. Succes, Arielle
Ik slik extra B12 omdat volgens mijn dietiste die speciaal voor zwangeren is, mijn waarde net rond 150 lag en nu wordt geadviseerd rond 200 bij zwangerschap vandaar extra slikken voor mij, normaalis trouwens ook rond 150-700 geloof ik, althans dat is wat ik er nog vanweet wat ze gezegd heeft.
Bij mijn weten kan de B12 wat lager worden als je zwanger bent (net als je HB) dat mag dan ook gewoon. Wat dan precies de waarden zijn weet ik zo niet.
Ik geloof inderdaad rond de 200 het verstandigst is, maar hoe denk je dat je b12 te laag is? Ik heb nl chronisch b12 te kort en krijg 2 keer per jaar een injectie en heb juist deze zwangerschap minder last van kwalen die op een tekort lijken dus heb tot nog toe niet nog een prik gehaald..