Ik wil binnenkort beginnen met het verven van de babykamer. De muren zijn geen probleem, dat wordt met latex gedaan. Maar hoe zit het met kozijnen/plinten enz? Want die doe ik normaal met verf op terpentinebasis. En dat mag nu niet. Is er verf voor hout wat niet op terpentinebasis is? Is acrylverf een optie? Of moet ik het echt overlaten aan iemand anders? (ik vind het juist zo leuk om te doen)
Je mag verven met verf op waterbasis. Verf op terpentinebasis bevat teveel giftige stoffen die schadelijk zijn voor je kindje. Vervelend is dat verf op waterbasis niet zo mooi dekt als verf op terpentine basis. Daarom laat ik mijn man schilderen, terwijl ik het zelf hartstikke leuk werk vind (mijn man heeft er een hekel aan)...
En schilderen met een mondkapje voor? Is dat ook geen optie? Mijn mannetje heeft echt geen tijd om te schilderen
De kwaliteit van verf op waterbasis is de laatste tijd wel stukken beter hoor. Ik gebruik het altijd naar volle tevredenheid!
Marleen, geen idee of dat effectief genoeg is, ik denk dat je dat het beste kan vragen aan je verloskundige. Pendrag, dat wist ik niet, heb alleen ervaring van een paar jaar terug. Wij gebruiken hoogglans, is dat ook mooi op waterbasis?
Nee, mondkapjes zijn tegen stof, niet tegen slechte dampen. M'n man gaat dus de plintjes enz. doen. Verf op terpentine basis kan je tenminste ook afnemen...(bij schoonmaken) Hoogglas is waarschijnlijk op terpentinebasis.
Ik heb tijdens mij vorige zwangerschap ook geholpen met het kamertje schilderen. De verloskundige had gezegt als je maar goed ventileerd dus het raam stond wagenwijd open en op de rest van de verdieping stonden de ramen ook openmaar toen was het wel beter weer dan nu!).Ik ga nu binnenkort een kastje schilderen dikke trui aan ramen open of als het droog is buiten schilderen.Het gaat vooral om de ventilatie.
Ja ik ben ook gewoon aan het schilderen gegaan niet de deur dicht en de ramen open.Vk zei dat dat geen kwaat kan je doet het niet iedere dag..ofzoiets...
ook ik heb geverft op terpetine basis tijdens mijn 1ste zwangerschap (wist ik veel toen ) ook werdt je er niet voor gewaarschuwd dat het gevaarlijk was acryl heb je niet in hoogglans alleen mat en zijdeglans
Ik heb ook even een vraagje mbt verven.... De babykamer verf ik zelf niet, maar dat wordt door mijn moeder en vriend gedaan. Nou kom ik tijdens het verven wel af en toe even kijken hoe het ervoor staat...kan dit dan ook kwaad? Ik hang er natuurlijk niet met m'n neus op. Maar die verf lucht blijft toch weer een paar dagen hangen, dan zou dat onderhand betekenen dat ik ergens moet gaan logeren? . Binnenkort wordt ook de trap bij ons geschilderd en zit ik weer met hetzelfde probleem. Deze wordt ook door m'n moeder gedaan. Lijkt wel of je tegenwoordig alleen nog maar stilletjes op de bank mag zitten tijdens je zwangerschap Ik hoop dat jullie hier nog een antwoord op weten...
@angelinaatje: kan geen kwaad hoor. Zoek anders maar eens hier op het forum in de topics bij de VK. Daar staat de mening van een echte expert!
Mijn verloskundige zegt dat het onzin is dat je niet mag verven en dat het helemaal niks uitmaakt wat voor verf je gebruikt... Alleen als je voor je beroep dagelijks in aanmerking komt met verf kan het kwaad; maar anders niet zegt ze; Nou ik balen! moet nog diverse deuren etc verven en nu vind hubbie dit een leuke klus voor tijdens mijn verlof
Flo, tijdens je verlof zul je amper meer kunnen verven hoor. Dan heb je een reuze dikke buik, weinig energie, je kunt bijna nergens meer bij. Ik ben bang dat je kerel het echt gewoon lekker zelf moet gaan doen!
Ik zag in het Gamma krantje dat ze verf op waterbasis in de aanbieding hebben; mat, zijdeglans en hoogglans. Dus het is er wel, maar ik laat toch mijn ventje maar schilderen. Ik heb toch meer vertrouwen in verf op terpentinebasis...
Ja de gamma had een hele verffolder. Ik zal anders zo eens gaan kijken. En inderdaad, in je verlof kun je niet vee meer doen ben ik bang. De VK zei dat je tussen de 20 en 30 weken het meeste energie hebt. Ik ben ook van plan om bij 30 weken de kamer af te hebben.
Ik heb vandaag het babykamertje afgeverfd! De muren heb ik vandaag gedaan en vorige week de kozijnen en plinten! Heb de plinten reamen deur etc wit gedaan en vandaag de muren aqua...was zo bang dat het te donker werd maar het valt me mee.Straks als onze jongste wakker is gaat manlief de plinten en de deur lapm etc terug plaatsen en dan de meubeltjes er weer in...Ben zo benieuwd! De aankleding is ook aqua..zoals de hoes van het aankleedkussen, het dekentje en op het lakentje staat in het aqua lief.Verder is alles wit, zoals bedje commode ladekastje gordijnen lamp en oja heb een wit rolgordijntje met aqua voetjes erop.Ook heb ik vandaag een tekstje besteld bij cut it out.. en verder heb ik ziveren knoppen op het ladekastje en commode... OOO ben zo benieuwd....