Onzekerheid na IUI Zwanger of toch niet??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MaEl, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaEl

MaEl Lid

19 feb 2012
    9
    0
    0
    zorg
    overijssel
    #1 MaEl, 7 nov 2013
    Laatst bewerkt: 7 nov 2013
    Hoi dames!

Mijn man en ik zijn wachtende na de inseminatie van 26okt.
    Mijn man had voor het eerst het idee dat deze poging wel eens raak zou kunnen zijn aangezien ik andere verschijnselen had dan vorige keren, ik stiekem ook. Met het gebruik van hormonen ben ik altijd stipt op dag 14 ongesteld, nu op dag 12 en veeeeeeel meer bloedverlies.
    Ik heb de fertiliteitskliniek gebeld en ik mocht direct langskomen.
    Ze vermoedde in eerste instantie dat het bloedverlies zou kunnen komen doordat ik drie volgroeide follikels had voor de inseminatie.
    Tijdens de echo bleek mijn baarmoederslijmvlies een mooie rechte lijn te vormen en had ik in mijn rechter eierstok een grote zwarte vlek wat er op wees dat er net een follikel gesprongen was. Volgens de gyneacoloog ben ik dus niet ongesteld.
    Ik moest afwachten of het bloeden door blijft gaan en maandag terug komen voor een echo. Een antwoord op mijn vraag of ik nu ongesteld was/vroegtijdige miskraam heb gehad/zwanger ben.. kon ze mij geen antwoord op geven.

Iemand ervaring met eerder ongesteld worden, meer bloeden bij meerdere follikels en/of bloeden bij beginnende zwangerschap??

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hebben ze geen bloed geprikt op hcg?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Maar op dag 12 na de inseminatie kun je toch helemaal niet net een eisprong gehad hebben? En stel dat het wel een eisprong zou zijn geweest, zou je niet zwanger kunnen zijn of een vroege miskraam gehad kunnen hebben. Want dat kan medisch gezien niet gelijktijdig. Heel vreemd allemaal...

Zou de ronde vlek geen cyste in je eierstok kunnen zijn geweest? Cystes ontstaan soms door hormoongebruik. Het zijn follikels die niet gesprongen zijn, maar die doorgegroeid zijn tot een cyste. Een follikelcyste bestaat uit vocht, wat je op een echo als een zwart rondje ziet. Een cyste en een follikel zien er hetzelfde uit, dus je zou daardoor kunnen denken dat het met een eisprong te maken heeft. Cystes kunnen uit zichzelf barsten, wat voor buikpijn en bloedverlies kan zorgen.

Deel Deze Pagina