Hallo meiden, Mijn man en ik gaan sinds maart 2011 voor ons eerste kindje. Top op heden is dit niet gelukt en begin september zijn we gestart op de fertiliteitspoli in het zh. Inmiddels een follikelmeting en hsg rijker waarbij alles goed was. Vandaag horen we alle uitslagen definitief en een eventuele behandeling. Ik ben zo bang dat we weer naar huis worden gestuurd met 'ga het nog maar een paar maanden proberen'. Hoe is jullie ervaring hiermee? Deze week van 3 vriendinnen gehoord dat ze zwanger zijn. Kan de hele dag wel janken maar wil hoop vasthouden... Liefs van butterfly
Bij ons kwam na het eerste zaadonderzoek er uit dat het zaad heeeeel weinig is, niet bewegelijk en misvormt. Dus hier waren we direct aangewezen op de mmm. Heeft hier best lang geduurt eer we eindelijk ouders mochten worden...via adopite en iui d.
Ja er is zaadonderzoek gedaan en ook dat was goed. Inmiddels terug uit het zh en gehoord dat we nog tot april zelf moeten proberen... anders wordt het iui.
Dat vind ik raar, je bent dan al 3 jaar bezig!! Ik denk dat je dit zelf ook geen fijn nieuws vond, sterkte!
Bij ons een beetje hetzelfde. Alleen heb ik geen HSG maar een Laparoscopie gehad. Uiteindelijk bleek na alle onderzoeken alles helemaal prima te zijn en werd er inderdaad tegen ons gezegd 'ga nog maar EEN JAAR proberen'. We zijn toen volledig verslagen naar huis gegaan en hebben dit een half jaar volgehouden. Toen was ik er helemaal klaar mee en heb ik een gesprek aangevraagd met een andere gyn. Diezelfde avond heb ik de eerste Fostimon gezet. Het is jullie leven en jullie beslissing en je mag hier best een beetje hard in zijn. De gyn gaat gewoon op de standaard feiten af, maar als jullie willen beginnen met IUI mogen ze het niet weigeren. Thuis even goed over praten en anders gewoon een gesprek aanvragen hoor! Laat je niet op je kop zitten meid!
Wat een lieve reacties dank jullie wel. Ik zie dat ik had geschreven dat we in 2011 zijn begonnen maar dat is 2012. Nu 1.8 jaar geleden. Ik moet zo ie zo nog wat afvallen voor ze met iui beginnen en moet zeggen dat we er wel rust over hebben dat we pas in april mogen strarten maar als dat na een tijdje toch niet goed voelt trek ik idd gewoon aan de bel... echt leuk nieuws was het idd niet...
Hey butterfly; wat een gedoe al die onderzoeken en wat kost het een tijd he? Bereid je goed voor op meer van dit want het is een slopend en tijdrovend proces. Wij zijn hier voor steun en advies
He wat vervelend dat jullie weer naar huis gestuurd zijn... En aan de ene kant misschien fijn dat er niks aan de hand lijkt te zijn, aan de andere kant is het zo dubbel, want hoe komt het dan dat het maar niet lukt? Ik heb in dezelfde situatie gezeten en was er even kapot van toen wij ook naar huis waren gestuurd om het nog maar 'even een half jaar' te proberen. Volgens de gyn is dat protocol bij 'onverklaarde verminderde vruchtbaarheid' en zijn ze verplicht dat te volgen. Wij mochten uiteindelijk beginnen met IUI toen wij in totaal 2 jaar aan het proberen waren. Hoop dat je alsnog op de spontane manier zwanger wordt!