hallo mijn dochter heeft een ritmestoornis. Hoewel ze volgens de verwachtingen pas vanaf de kleuterleeftijd in de risicogroep zou vallen gaat het nu helaas niet goed. Ze valt meerdere keren per week flauw, etc. Afgelopen vrijdag heeft ze een ecg gehad en een holter meegekregen. Het uitgangspunt van de cardioloog is dat ze met medicijnen moet beginnen (betablokkers dus). Zo nodig ook een icd of pacemaker maar dat is (nu) niet de verwachting. Het holter heb ik gisteren terug gestuurd en moet nu eerst uitgelezen worden en dan zal ik het z.s.m. horen. Heeft iemand een peuter met betablokkers? En wat merk je van de bijwerkingen? Duurde het wennen lang?
Caitlyn gebruikt sotalol, al vanaf dat ze 3 weken oud is. Ze is toen tijdens een opname daarop ingesteld, om met name haar bloeddruk in de gaten te houden. Ging allemaal goed. Ze gebruikte toen de vloeibare vorm, van 10mg/ml, maar die was op een gegeven moment niet meer leverbaar steeds. Van de oplossing met 5mg/ml kreeg ze gigantische buikkrampen. Wij zijn om die reden toen overgestapt op capsules, die we zelf openbreken en in een desertlepeltje appelmoes gooien en opvoeren. Dat geeft geen bijwerkingen, (maar ze krijgt dan ook enkel de sotalol binnen en geen hulpstoffen dus ).
bedankt voor je reactie! R.omée krijgt waarschijnlijk propanolol, maar het hoe wie wat waar weet ik nog niet. Ik ben denk ik vooral een beetje bang voor de lage bloeddruk, vermoeidheid, dat soort dingen. Omdat ik zelf ook bb's gebruik weet ik er wel wat van af, maar ze is de eerste peuter in de familie die het moet gaan gebruiken.
Caitlyn heeft een vrijwel eindeloze voorraad energie, die is veel actiever dan onze oudste die geen medicatie gebruikt, (en die is al wel aardig actief ). Ik zou vooral even heel alert zijn op de oplossing waarin het opgelost wordt, want wij kregen ooit ook een noodoplossing van 1 mg/ml en dat bleek voor 80% uit azijnzuur te bestaan... (Gaf echt giga-buikkrampen en is het enige ooit geweest dat ze geweigerd heeft in te nemen).
De holter gaf geen duidelijkheid. Tijdens het holter gaf ze geen klachten aan en had ze geen ritmestoornissen. Wel een lange qt tijd. Omdat ze nog steeds regelmatig duizelig is wilde de kindercardioloog haar vandaag opnemen. Maar de afdeling ligt vol. Daarom heeft mijn meissie nu een eventrecorder. Die moet ze 3 weken lang omhouden. Hopelijk geeft dit uitsluitsel!
ja idd ben ik erg blij mee! En als het niet van dr hart komt weten we iig waar we het niet moeten zoeken. We'll see