Emiel is nu ruim 6½ maand en hij krijgt nu dan ook andere dingen te eten dan alleen zijn fles. Het fruit met een beetje geraspte liga en ook de groente gaat er goed in. Het probleem is de wat vastere voeding. Hij krijgt zo af en toe een rijstewafeltje. Dit gaat direct naar zijn mond en hij hapt (nou ja happen) er ook iets af. Hij weet in ieder geval wel wat hij ermee moet doen .Ook al komt er maar een heel klein ieniemini stukje achter in zijn keel hij begint direct te kokhalzen. Het liefst werkt hij de stukjes met zijn tong weer naar buiten. Hoelang duurt dit kokhalsreflex? Emiel mag nu wel een korstje brood hebben maar is dit handig met zo'n reflex.
Kyano heeft dat tot een maand geleden nog gedaan... durfde op den duur niets meer te geven maar ik geef hem nu soms een liga en zit er dan naast en dan gaat het wel maar hij heeft het heel lang gedaan...
Vigo doet het af en toe ook nog wel eens. Vigo is een dikke 9 maand oud. Een broodkorts geven is juist hartstikke goed. Zo leert hij te slikken en te kauwen! Probeer het gewoon eens.
Jelle doet het ook nog, heel soms zelfs met zijn potje eten als hij moe is. Ik denk maar zo, het is een natuurlijk iets, en het is voor hem volgens mij niet vervelend. Hij eet daarna gewoon verder...
Bedankt voor jullie antwoorden. We gaan dit weekend maar eens een korstje brood proberen. Emiel weet al wel hoe hij moet kauwen, dit deed hij deze week al met een rijstewafeltje.