Hoi dames, vandaag krijg ik een brief van de belasting binnen dat ik over 2015 inkomstenbelasting kan terug krijgen. Maar in het verleden heb ik al vaak zat gehad dat ik moet terug betalen , net als kindergebonden budget.. Heb ik hier gewoon recht op? ben altijd bang dat ze over een tijd met een brief komen , u moet terugbetalen.
heb je belastingaangifte gedaan? aan het einde daarvan krijg je altijd een overzichtje met hoeveel je terug krijgt en hoeveel je moet betalen.
Zijn er zaken veranderd in je leven? Ben je gaan samenwonen of juist weer alleen, heb je kinderen gekregen, heb je een huis gekocht? Maak eerst anders een proefberekening? Dan zie je wat je evt terugkrijgt. Wanneer je niet zeker bent van je zaak, laat je anders eens goed voorlichten door een belastingadviseur of bijv door iemand van de vakbond. De laatste oplossing is een stuk goedkoper, maar zeker bij heel ingewikkelde constructies loont het de moeite om iets meer geld uit te geven en een adviseur in de hand te nemen.
Je moet natuurlijk wel eerst aangifte doen! Op basis van je aangifte kijken ze of je recht hebt op toeslagen en als blijkt dat je er geen recht op hebt (dus te veel hebt verdiend) moet je dat wat je te veel gekregen hebt idd terugbetalen..
nou toch maar ingestuurd. Had het vrijdag al gedaan, maar toen zag ik dat ik een vraag niet goed had ingevuld. Dacht shit, en heb hem al verstuurd. Dus net even gebeld en moest de juiste gewoon sturen en die andere vervalt dan. Ben benieuwd. Ga me er niet lekker op maken..haha.. we zien het wel. Voor hetzelfde geld hebben we er recht op en zouden we het elke keer laten schieten.. binnen 3 mnd bericht stond erbij.
Bij het online invullen van de belastingaangifte kun je altijd zien of je terug krijgt of nog moet terug betalen.