Help.

Discussie in 'De bevalling' gestart door ManonM78, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    VRAAGJE DAMES. inzake Keizersnede.
    Bij me eerst bevalling had ik een HEL doorstaan. het begon zo.

de weeen begonnen om 21.00 uur in de avond. heel geleidelijk. ik was zo blij!! Eindelijk, na elf dagen overtijd..begon het. ( nadeel was wel dat ik die ochtend om 07.00uur al wakker was, en de hele dag niet had gerust)

om 00.00uur waren ze wel echt sterker, en elke 4 minuten. dus wij bellen naar de VK. die zei, nou wee jij nog maar ff door, en dan kom ik rond 02.00uur bij je langs vannacht. probeer wat te slapen.

NOU. dat lukt dus echt niet. maar..me vriend kon wel even pitten vond ik.
    daar lag ik dan. hij sliep half, en ik lag te zweten. wat een pijn. toen de VK er was. bleek het nog maar 3 cm ongeveer ontsluiting te zijn. dus puf maar lekker door.

ze zou om 0615 uur wel terug komen. toen ze terug kwam was ik al aardig kapot van de pijn, en had 6cm dus ik mocht naar het ziekenhuis. daar gingen we. ook nog een omleiding dus 6 min. langer in de auto. niet fijn. rolstoel in. pijn. eenmaal in die kamer aangekomen had ze een stagaire mee. nou goed. in pijn besliste ik dat die er dan wel bij mocht zijn, maar als ik er aan terug denk pfff ik vond het niet echt fijn. ga maar onder de douche. nee. ik wil niet, ik heb pijn.

10.00uur. fijn je mag zo persen. ik weet het niet maar om 12.00 uur was hij er nog niet. ondertussen maar persen en persen en persen. weeenstorm toegediend gekregen, nog MEER pijn echt :x baarkruk, stuitweeen. rugweeen, niks hielp. opeeens was er paniek. het duurde allemaal te lang.

GYn erbij. waarom heb je me niet eerder geroepen, hij zit nog veel te ver. geen tang, geen schaar, spoed operatie! terwijl ik dus net dat spul ingespoten had gekregen om het even nog meer boost te geven die weeen, mocht ik tijdens de persweeen van het ene bed het andere bed op gaan. PIJN. PIJN..toen die paniek naar de operatiekamer. in de lift. allemaal mannen om me heen. doktoren die me vertelden dat ik niet mocht persen.

ik schreeuwde HOE DAN. ik MOETTTT. nou dan doe je het wel...en AAAAAARGHHHHHH, pers pers pers..en wee weg. nou aangekomen in dat hok PIJN PIJN PIJN werd me vriend klaar gemaakt in een andere kamer en ik dus ook moest van het bed afkomen ( hoe dan denk je elke 10 sec. perswee) en ik moest op een balk zitten voor de ruggeprik.
    OEPS. 1e keer fout geprikt!!!!:x
    2e keer. oh nu gaat het wel goed!!:D

en ineens. alsof de zon scheen in me ogen. voelde ik helemaal NIKS MEER> niks!! geen wee. niks. geen pijn..niks. me benen..niks...helemaal niks. ik voelde me gelijk zo VERLOST. maar de uk moest nog komen.
    me vriend kwam naast me zitten, en 5 min. later hoorden we meneeer, wilt u kijken, we halen hem er uit..;) wauw...ik was moeder.

NU. ben ik weer zwanger. nog 9 weken te gaan, en ik heb angst. angst en nog eens angst. Toen zeiden ze, dat ik Nu weer zou mogen kiezen voor een keizersnede, maar als ik de Nieuwe Gyn begrijp. is iedere bevalling anders mevrouw..nou ik kan wel janken. ik ben gewoon zo bang!!!! me vriendin zegt ik had wel meteen er op gestaaan, en kreeg ook keizersnede...ik heb het gevoel dat ik er voor moet vechten!!! wat moet ik doen????:x

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Gewoon aangeven bij je gyn dat je weer een keizersnede wilt.

3. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee meid, wat een verhaal :(

Als ik het zo lees lijkt het me eerder een zware fout van de VK, dat die de gyn er niet veel vroeger bij had geroepen.
    Helaas is elke bevalling inderdaad anders, en ze gaan altijd, altijd eerst proberen voor een natuurlijke bevalling. Het is veel veiliger, vooral voor het kindje, dus ze gaan echt geen keizersnee inplannen tenzij je echt zware medische redenen hebt.

Wat je wel kan doen is praten over je bezorgdheid, en zien dat er verdorie sneller een gyne bij komt kijken. Eventueel vragen dat je niet diezelfde VK krijgt, en dat je al helemaal geen zin hebt in stagaires. En dat je zeker verdoving wil.

Even terzijde; ik snap niet zo goed dat je toestemming nodig hebt van de VK om naar het ziekenhuis te gaan? Om de 4 minuten is toch echt al wel snel... of vergis ik me nu?

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Syrse dat is niet waar dat je eerst normaal moet proberen na een ks.. Er kan ook besloten worden om emotionele / psychische redenen toch een ks te doen.. En er zijn ook artsen waarbij als de vrouw na een ks aangeeft weer een ks te willen daarmee instemmen omdat je daar wel mag kiezen..

vervelende situatie meid, je vk heeft echt te lang gewacht!!!! Ook ik ben eerst zelf begonnen maar toen ze tijdens het persen niet verder wilde is het ook een ks geworden waarbij ik helaas niet goed verdoofd was..
    Ik mag bij 30 weken naar de gyn en anesthesist (om te overleggen hoe te voorkomen mocht het weer een ks worden ) en ook ik ga mijn angst wel duidelijk aangeven met name omdat dit kindje ook weer voorloopt qua hoofd en ik bang ben dat dat weer niet past en ik niet weer zo n bevalling wil met als einde een spoed ks waar snel snel een ruggeprik wordt gezet die dan misschien weer niet goed werkt...

Dus ik zeg: geef duidelijk je angsten aan!
    Succes en sterkte

5. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Wat zou je zelf graag willen, want dat kan ik niet heel goed uit je verhaal opmaken?
    Zou je het wel nog een keer willen proberen op de natuurlijke weg maar met duidelijke afspraken zoals bijvoorbeeld meteen naar ziekenhuis en ruggenprik of zie je dat helemaal niet zitten?
    Is je kndje nu goed ingedaald of niet?

Als je het echt niet aandurft zou ik een gesprek aangaan over een keizersnede met daarbij duidelijk waarom je het niet aandurft.

Ik heb vorige keer uiteindelijk tijdens bevalling een spoedkeizersnede gehad onder volledige narcose maar zou nu ondanks alles toch graag op de natuurlijke manier willen proberen. Al is het nog even afwachten op het ok verslag of het ook zou kunnen.

6. misa

misa Niet meer actief

Misschien moet je er gewoon eens goed over praten met je gyn. Bespreek je angsten en kijk of ze weg genomen kunnen worden. En anders missschien toch heel duidelijk aangeven dat je er te bang voor bent en echt graag een ks wilt.
    Succes!

7. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik heb na mijn eerste ks deze keer idd zelf de keuze gekregen of ik weer ks wilde of toch natuurlijk wilde probere... ook deze keer ks gekozen vanwege angst...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.188
    35.874
    113
    Ja, je angst komt mij heel bekend voor, mijn eerste bevalling was eigenlijk precies zo. Ook behoorlijk traumatisch.

Ik wilde het bij de tweede wel weer proberen, mits niet zo'n groot kindje (10 pond). Dat werd het wel, maar ik werd helaas niet serieus genomen en moest het sowieso eerst gewoon proberen en mocht ook niet eerder dan 42 weken worden ingeleid (dit in het UMCG, toch geen plattelands ziekenhuisje zou je denken). Om een lang verhaal kort te maken, mijn 2e bevalling was nog rampzaliger als mijn eerste met uiteindelijk weer een ks.

Ik zeg niet dat je direct voor een ks moet gaan, maar maak wel duidelijke afspraken met de gyn. Hoe lang "moet" je proberen, wanneer wel een ks, overtijd gaan etc.

9. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    thanks voor je reactie. ik ben nu dus medisch en word in week 36 overgedragen naar de Gyn. de Gyn is degene die mij verteld heeft dat ze niet meteen voor een keizersnede wilde gaan idd. ik zelf heb daar gewoon angst gekregen de vorige keer door de fout van de VK.

10. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    na me eerste bevalling hebben ze me wijsgemaakt dat ik dus een keuze mocht gaan maken straks. nu vertelde ze me bij 15 weken wat anders, en maak me erg druk over. juist omdat ik aan de reactie van de lezers merk dat de 2e uiteindelijk nog erger was, en alsnog de ks. met spoed. ik vraag me af waarom ze mij dit aan willen doen...

11. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    wat ik zelf zou willen is toch de KS> omdat ik bang ben dat het allemaal weer zo vreselijk verloopt, en alsnog met spoed moet. dan ben ik dus al die uren weer voor niks bezig, dat is mijn gevoel, en me angst. maar de reactie toen van de Gyn was zo koel, ik had echt zoiets van OMG, wat nu???

12. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    jeetje niet goed verdoofd????? woow. wat een verhaal. ik ben nu dus ook bang daarvoor hahahahaha nee ff serieus. ik ga over 4 weken me vriend meenemen..ben zelf vaak nogal meegaand bij doktoren...

13. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Bijna exact mijn verhaal alleen het enige verschil is dat ik ingeleid ben. Als ik eraan terug denk krijg ik nog de bibbers er van. Tegen mij is ook gezegd dat ik bij een tweede keer mag kiezen. Maar die hel nooit meer. Dus ik ga bij een tweede keer als die er ooit komt eisen dat ik een keizersnee krijg. Gewoon op je strepen gaan staan hoor.

Groetjes kim

14. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    je bevalling wordt nu medisch en dat betekend dat je door een gyn en een 2e lijn VK wordt begeleid... zij hebben veel meer ervaring in het inschatten wanneer het niet meer gaat en een KZ nodig is.
    Ik denk dat je je angsten heel erg duidelijk moet uitspreken, zodat dit weer in je status komt te staan. Vaak kun je wel afspraken maken over dat jezelf kunt aangeven dat het niet meer gaat en het voelt als de vorige keer..

15. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    ik heb nog 4 weken de tijd om te bedenken hoe ik het ga aanpakken... en dan word ik overgedragen van de vk naar de gyn. de vk probeert me aan te praten dat natuurlijk vaginaal het beste is. ik ben zo DOM niet te vragen waarom...

16. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    dat is mij ook bij de eerste keer verteld. maar nu was ik daar (eenmalig) rond 15 weken en toen werd mij erg duidelijk verteld dat iedere bevalling anders is, en "we gaan het gewoon proberen"succes...
    :(

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.188
    35.874
    113
    Ja hoor, hier was het ook gewoon proberen. Nu moet ik zeggen dat ik dat zelf ook wilde, dus dan is het toch weer anders, maar een ks was hier in elk ook geen optie, ondanks weer een 10-ponder op komst.

Deel Deze Pagina