Hallo! Ik had een vraag over het vloeien na de bevalling, in mijn geval na de keizersnee. Ik ben 4 weken geleden bevallen via een keizersnee. Ik heb daarna 2 weken flink gevloeid, echt helder rood bloedverlies. Daarna een paar dagen niks en toen weer een paar dagen oud bruin. Sinds gister is het weer wat helderder geworden en vandaag heb ik een soort van menstruatiepijn vlakbij mijn litteken en is het vloeien van helderrood weer wat toegenomen. Ik geef gewoon volledige borstvoeding, dus het zou mijn menstruatie toch nog niet kunnen zijn? Ik vloei niet heel veel, maar wel weer meer als vorige week! Is dit wel normaal? Moet ik nu contact opnemen met mijn gyn? In hun folder staat dat het vloeien wel 6 weken kan aanhouden, maar dit stopt en begint dan weer.... Alvast bedankt!
Hallo, Het klopt dat het vloeien 6 weken kan aanhouden. En de ene dag meer is dan de andere dag. Heeft namelijk ook te maken met de mate van inspanning van jezelf. Word het meer als een menstruatie, trek dan aan de bel bij de gyn. Groetjes Ineke