Beste lezer, Ik heb in 2010 eicellen laten invriezen in België. Nu hebben we besloten om deze te gaan gebruiken. Dat is het goede nieuws. Alleen hebben we kosten gemaakt voor het eruit halen van de eicellen. De medicijnen t.b.v. hormoonstimulatie die hiervoor benodigd waren, hebben we wel via de ziektekostenverzekering vergoed gekregen. Alleen de kosten voor de behandelingen zelf, dus eicelpunctie om de eicellen te verkrijgen, worden door het ziektekostenverzekering niet vergoed. Nu heb ik vernomen dat men via de belastingdienst ook nog kosten terug kan vragen. Is dit juist? Zoja, kun u mij ook vertellen of in contact brengen met mensen die met hetzelfde probleem zitten? Alvast bedankt! Groetjes, Anoniempje22
IN principe is het zo dat er een drempel geldt voor het evt aftrekken van gemaakte kosten. Dit is nogal een aardige drempel hoor, percentage van je bruto-inkomen. Zit je boven die drempel, dan mag je het hogere stukje aftrekken bij de belasting aangifte. Voor meer informatie lijkt het me handiger dat je gewoon een belastingconsulent gaat zoeken, die kan je exact alle ins & outs vertellen. De regels omtrent aftrekposten veranderen zowat jaarlijks....
ik weet wel dat je de reiskosten op kan geven aan de belasting, dit doen/deden wij ook elk jaar. je moet wel boven een bepaald km zitten. mis. ook de moeite waard om uit te zoeken? scheelt toch weer.
Medische kosten die niet vergoed zijn kun je opgeven bij de belasting als ze boven een bepaald bedrag uitkomen. Vorig jaar was dat volgens mij 3500 euro (pin mij er niet op vast) maar was een best hoog bedrag, wij kwamen er niet aan. Gewoon bijhouden wat je aan totale kosten hebt gemaakt en misschien eens bellen met de belastingdienst of op hun website kijken.