Hoi, Ik ben op zoek naar verhalen in de MMM van vrouwen die zowel pcos als endometriose hebben en toch met succes zwanger zijn geworden. Ik kan er in mijn omgeving met niemand over praten en ik weet vaak niet wat ik moet doen. Ik liep eerst in een streekziekenhuis waar zij mij aan de clomid wilde zetten om mijn pcos te reguleren, alleen wisten zij helemaal niet hoe erg mijn Endo eigenlijk was want ze hebben alleen op de echo een chocoladecyste gezien en verder niet echt onderzoek zoals een mri scan gedaan. Wel had ik een hsg onderzoek gedaan en bleek dat mn eileiders wel allebei doorgankelijk waren, maar zegt natuurlijk niks over de verklevingen, waardoor zij vonden dat ivf niet nodig was. Ik had ervoor gekozen om niet met de clomid te beginnen omdat ik bang was dat het mijn Endo alleen maar zou verergeren. Na lang twijfelen toch een Second Op aangevraagd en mag ik pas in juni bij het vu terecht. Nu schieten er allemaal gedachtes in me hoofd om misschien toch voor ivf te gaan, omdat ik het idee heb dat je zo meeste kans heb. Mijn huisarts geeft alleen als tip dat ik gewoon moet sporten en afvallen en dat het dan allemaal goed komt omdat ik 24 ben. I need Some advice