Lichte bloedingen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zita, 2 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zita

Zita Lid

31 jan 2007
    8
    0
    0
    Hallo

Ik ben nu 5 weken zwanger en heb al 2 weken last van lichte bloedingen...soms wel en soms ook niet,soms is het ook beetje bruinachtig!
    Ik heb helemaal geen buikkrampen en andere klachten...alleen wat misselijk en rare goestingskes in vanalles!
    Gisteren ben ik bij de gyn geweest en het vruchtje zit mooi op zijn plaats en alles is in orde zei de gyn.
    Maar het is nog veel te vroeg om meer te zien...daarom moet ik binnen 2 weken terug gaan dan kon ze me meer vertellen.
    Ik moet me volgens haar geen zorgen maken...maar ik voel me zo onzeker en bang.
    Toen ik aan haar vroeg vanwaar de bloedingen kwamen zei ze me dat het kon gaan om een gynecologishe bloeding of om een innesteling (ze wist het zelf niet).
    Ze heeft ook geen inwendig onderzoek gedaan om te zien vanwaar die bloedingskes kunnen komen.
    Ik krijg er echt hoorntjes van...wat zou het kunnen zijn?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Zita,

de eerste 12 weken zijn altijd erg onzeker. Bloedverlies komt op zich wel vaker voor, maar een echte oorzaak is er nu inderdaad niet voor te geven. Het kan van de innesteling zijn, maar ook bijvoorbeeld doordat de baarmoedermond een beetje bloed. Dit kan geen kwaad. Het gebeurt soms ook na geslachtsgemeenschap of na moeizame ontlasting.
    Dat de echo goed leek, is prima, maar het is wel erg vroeg om te zeggen dat alles goed is voor nu. Vanaf 6 weken kun je namelijk pas het hartje zien kloppen en daarom is het ook erg goed dat je over twee weken weer een echo krijgt. Dan weet je weer een stuk meer. Het is dus afwachten helaas... Vervelende die onzekere tijden he?! Ik duim met je mee hoor.
    Het is trouwens goed dat ze geen inwendig onderzoek heeft gedaan, daar kun je namelijk ook wat bloedverlies van krijgen. Het heeft daarom geen meerwaarde.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina