Hallo pril zwangere dames onder ons! Kan 1 van jullie (of meerdere van jullie mag ook natuurlijk ) mij vertellen, wanneer je iets kan voelen als je zwanger bent? Ik hoorde van m'n moeder dat je een lichte bolling voelt net boven het schaambeen. Nu voel ik dit inderdaad sinds vandaag (heb elke dag gevoeld, dus voel nu het verschil) en ik wilde weten of jullie misschien weten of dit klopt? Ik voel het als ik achterover hel met m'n rug, zodat m'n buik/huid strak komt te staan. Liefs Ponnetje
Ik ben nu net 8 weken zwanger en een echo gehad en in de normale centimeters is je baarmoeder dan rond ide tijd maar 4 cm, dus heel klein nog en de baby is nog dan ook heel klein tussen de 1 en 1.5 cm. Wel voel ik ook wel wat iets harder word boven mijn schaambeen, maar ik vind dat het een verloskundige het beter kan beoordelen dan ik zelf. Je kunt wel al vocht vast gaan houden doordat je al een buikje krijgt. Misschein wel een vraag op dit forum bij de verloskundige? Groetjes anna.
in pricipe is jebaarmoeder voelbaar bij een eerste zwangerschap vanaf 11, 12 weken. Misschien je blaas....
Hier nog eentje die niks voelt van d'r baarmoeder in dit vroege stadium. De baarmoeder is nog veel te klein en zit nog achter het schaambeen. Lijkt idd logischer dat je je blaas hebt gevoeld...
Hoi meiden, Thanx voor jullie reactie. M'n blaas he.....hmm ja daar zat ik ook al aan te denken, maar ik heb echt een lange periode gevoeld (om het zeg maar in de gaten te houden) en het lijkt wel of het groter wordt....eerst voelde ik helemaal niks. Wie weet, ben ik dalijk al 2 maanden zwanger haha! U never know, als je de pil maar blijft slikken. Dacht namelijk al dat ik zwanger was toen ik op vakantie was in juli. Heb toen een test gedaan die negatief was en ben er toen maar vanuit gegaan dat het niks was. Gisteren waren de aders in m'n borsten heel goed zichtbaar, maar vandaag weer iets minder...misschien verschilt het wel per dag. Het jeukt in ieder geval vreselijk! Verloopt de zwangerschap jullie goed? Liefs Ponnetje
Als je twijfelt over hoe ver je bent, zou je dan niet gauw een afspraak maken? bij mij verloopt alles perfect
Ik durft gewoon niet zo goed....ben bang voor paal te staan. Mijn gevoel zegt dat ik zwanger ben...maar ja...soms zijn er dagen dat ik niks voel...en dan ga ik ook twijfelen.. Volgens m'n moeder kun je niet zomaar een afspraak maken, dan moet je wel eerst zeker weten dat je zwanger bent zei ze...maar ik weet niet of dat waar is.
Je zou toch eerst een afspraak maken bij je huisarts, als je met een test niet aangeeft dat je zwanger bent zou je toch dan je bloed moeten laten testen als er HCG inzit. Dan heb je pas duidelijklheid en dan kun je ook wel een afspraak maken bij de verloskundige. Met de pil is de kans maar klein dat je zwanger bent tenzij je het misschien vergeten bent een keer te slikken. Groetjes Anna
ponnetje ik ga ook volgende week naar een vk. Heb 2 mk achter de rug en had al aan de telefoon met haar contact gehad, en ze zei tegen me dat ik anders een keer moest langskomen voor al mijn vragen e.d En ik ben niet gecurriteerd dus wilde haar vragen of ze kan kijken of ik schoon ben na mijn mk. gewoon bellen en het uitleggen
Hoi Anna, Ja urinetest was negatief, maar goed dat is heel vaak bij vrouwen...ik dacht ik wacht het gewoon af, dan merk ik vanzelf wel of die aders blijven en of m'n buik dikker wordt. M'n buik is dikker, en m'n aders in borsten blijven zo zichtbaar. Ben vandaag met de pil gestopt voor de zekerheid. Mocht ik niet zwanger zijn, dan kan ik altijd weer beginnen. Ik ben inderdaad de pil vergeten en dat was in de eerste week van m'n strip, de vruchtbaarste periode, moest eigenlijk 7 dagen daarna extra bescherming gebruiken, maar heb dat niet gedaan. Ik ga van het weekend nog een test kopen. Maar mocht ik niet zwanger zijn, dan vind ik het wel erg raar dat ik die aders zo fel zie, en dat ik trillinkjes in m'n buik voel. Ook jeukt m'n buik vaak. Ben benieuwd of er wat uit de test komt van het weekend.....
Ja okey urine test is niet altijd zeker, maar ik bedoel dat ze via bloedprikken het vele beter kunnen zien. En na eenige overtijd moe je toch op den duur positief testen zijn uitzonderingen die heel laat positief testen, maar die zijn zeldzaam. Groetjes Anna
Ja, misschien wel...m'n huisarts is nu op vakantie en komt pas 23 september weer terug. Ik zou het met hem kunnen overleggen. Ik ga zo ff een test halen, dan probeer ik het morgen te testen. Ben ook zo moe de hele tijd....als ik 's ochtends wakker word, dan wordt ik meestal zwetend wakker en ben ik nog steeds moe (had ik normaal nooit), m'n temp blijft hoger als normaal (ook na m'n onttrekkingsbloeding gehad te hebben) en ik zie ook ineens een soort streepje op m'n buik, alleen geen bruine streep zoals ik het vaak beschreven zie, maar net een klein deukje...had ik normaal ook niet. En het jeukt zo erg!!! Ook loopt er sinds een paar weken een blauwe zichtbare ader op m'n buik. En het lijkt net of de linkerkant van m'n buik dikker is als de andere kant...maar misschien komt dat wel door het feit dat m'n baarmoeder een puntvorm heeft (zei m'n dokter in ieder geval toen ik een keer een onderzoek kreeg). Het is ff afwachten...maar goed zoals ik al zei, het wordt vanzelf wel zichtbaar als ik zwanger ben (hoop ik)...anders ben ik zwanger zonder dat ik het weet. Zie je bij jou al een bolling dan of zie je bij jezelf aders lopen? Van harte trouwens! Liefs Ponnetje
Hoi Lana, Wat naar voor je Ja, dat zou ik inderdaad ook doen...ik bedoel je wil er toch zeker van zijn dat je "schoon" bent hoe naar het misschien ook is. Ik ga zo even een test halen (misschien wel 2.....) Ik hoorde dat die van kruidvat goed is en ik haal nog wel een clearblue. Het kan gewoon bijna niet anders. Het lijkt wel of m'n hormoonhuishouding gewoon is veranderd.Heb normaal een gave huid, en nu kreeg ik kriebeluitslag op m'n decolete, m'n voorhoofd is ineens vet en glimt, m'n borsten en buik jeuken. Ben er eigelijk zo zeker van dat het een teleurstelling zou zijn als ik het niet zo zijn. Iedereen zegt, ah joh, die ene keer dat je de pil vergeten bent, dat zal wel loslopen. Maar goed, heb echt gewoon het gevoel dat ik zwanger ben, en als ik het dan ook ben, dan voelt dat natuurlijk hartstikke goed en kan ik zeggen zie je nou wel? Is eigenlijk geen goede gedachte, maar het is gewoon klote als niemand je gelooft. Zelfs m'n vriend gelooft me niet. Hij wil eerst bewijs zien (ik eigenlijk ook wel haha). Hij zit er wel erg mee...omdat hij nog studeert. Maar goed zodra ik iets meer weet laat ik het zeker weten! Laat je nog even weten hoe het is gegaan? Liefs Ponnetje
Ik heb wel al een bolle buikje, maar je gaat ook vocht vast houden dus automatisch word je wat dikker. Maar di word mijn tweede zwangerschap heb al een dochter van 8 jaar. Eigenlijk kan je verder je baarmoeder nog niet voelen en ik denk ook dat voor verloskundige beter te beoordelen is. Ik voel in ieder geval nog niet veel of iets net boven mijn schaambeen. Verder heb ik wel symptoompjes hoor. Ben misselijk en de hele dag door ook nog, last van sterke luchtjes om me heen en rare smaak in mijn mond. Mijn borsten zijn nu al cubmaat gegroeid en tepels die mega gevoelig zijn. En bandenpijn begint nu ook te komen, weet hoe het voelt van de vorige zwangerschap. Die streep ik weet wat je bedoeld, maar is nu nog niet te zien bij mij op de buik. Nou hopen dat je snel duidelijkheid hebt dan. Lijkt me heel onzeker nu allemaal, want je wilt natuurlijk wel weten als je nu zwanger bent of niet. Groetjes Anna
Ow ok, nou ik kan in ieder geval een hoop van je leren Maar het is ook gewoon zo vervelend..de ene vrouw heeft geen symptomen of weinig, en de ander is hartstikke ziek. De zus van m'n vriend is zwanger (maar goed ik mag ga haar niks vragen omdat ik niet iedereen wil vertellen dat ik denk dat ik zwanger ben) en zij heeft helemaal nergens last van. Bij haar 1e zwangerschap niet en bij deze ook niet. Daarom is het gewoon zo lastig om te zien of je zwanger bent ja of nee. Ze heeft echt geluk, dat is een feit wat vaststaat. Ja heb wel vieze smaak ik m'n mond...heb ook veel dorst dus dan krijg je zo'n plakkend gevoel. En luchtjes die ruik ik niet want m'n neus zit al 2 weken verstopt En als ik zwanger zou zijn, dan zou ik nu bijna 1 maand zwanger zijn, nou dat is ook wel wat kort om m'n borsten al te zien groeien. En sommige vrouwen houden dezelfde maat...Ik merk wel wat aan m'n tepels. Eerst als ik ze aanraakte....had ik er niet echt veel gevoel in. Maar nu wel. Je merkt m'n frustatie wel inderdaad hahaha! #-o Nou ga zo na GTST maar ff snel naar de winkel. Liefs Ponnetje
Hallo mensen, Hoe gaat het met jullie? Ik heb nog steeds het gevoel zwanger te zijn. M'n rokken en broeken zitten inmiddels al wat strakker (misschien door vocht vasthouden). En vannacht pijn in m'n borsten en zeurende buikpijn. Heb echt het gevoel dat m'n buik aan het oprekken is... Heb ook megaveel afscheiding, m'n slipje is soms helemaal nat, voelt net of ik in m'n broek heb geplast hihi! Ik ga maandag bellen naar een VK om een afspraak te maken. Ik hoef geen doorverwijzing te krijgen. Heb gisteren een mail gestuurd naar een VK met de vraag of ik een afspraak kon maken en met m'n verhaal erbij: symptomen en dat ik 2 testen van kruidvat heb gedaan welke ik 1,5 uur later heb afgelezen en een lichtblauw streepje zag. De VK mailde terug dat ik een afspraak kon maken en dat het niet uitmaakt dat het na 1,5 uur is afgelezen. Een streepje is een streepje schreef ze en ze feliciteerde me zelfs al! Ik dacht ...ik moet het gewoon zien voordat ik het geloof!! Zat helemaal te flippen bij de pc haha! Zij zal er wel verstand van hebben. Als ze het niet zeker zou weten dan zou ze niet zo'n mail sturen lijkt mij. Ik had dinsdag een afspraak bij de HA voor een urinetest weer, maar die ga ik maar afzeggen. Je moet dan weer betalen ( en heb nog steeds niet veel geld, moet wachten tot m'n loon) en als ik toch gelijk bij een VK terecht kan, dan ga ik liever gelijk daarheen. Liefs Ponnetje