Even een vraagje voor de meiden met ook een voorliggende placenta. Mijn placenta heeft vanaf het begin voor de uitgang gelegen. Gelukkig is deze meegegroeid en is de uitgang weer vrij. Maar nu lag ik gisteren in bed en bedacht me dat ik de schopjes alleen helemaal onderin voel. Ik heb de schopjes nog niet rond mijn navel, zij, of waar dan ook gevoeld. Ik vraag me dus af of dat normaal is, of de placenta de schopjes tegenhoudt waardoor ik ze niet voel ofdat je rond deze termijn wel degelijk schopjes zou moeten voelen door je hele buik.. Vorige week heb ik een aantal echo's gehad ivm zh opname wat gelukkig geen betrekking had op de beeb. Ze zagen iedere keer dat ons meisje al met haar hoofd naar beneden lag met dus ook de voetjes daar waar ik ze voel onderin. Maar is dat niet wat vroeg? Hoort de beeb niet nu nog lekker rond me zwemmen? Ben benieuwd of iemand het herkent anders bel ik de Gyno vandaag even, maar leg het liever eerst hier voor..
Eerlijk gezegt had ik met dat termijn al een golvende buik ook al ligt mijn placenta voor. Juist toen t even in stuit lag met t ruggetje naar mijn buikwant voelde ik minder. Ik zeg altijd op je gevoel af gaan! En als t dus niet goed voelt; bellen
Hey meid. Jee al 28 weken zeg. De kleine kan idd al naar beneden liggen en al evt gaan indalen Ik heb geen voorliggende placenta maar voel de schoppen nu ook alleen onderin.. Gaat alles verder goed met jou en de beeb? Las zh opname?
Mijn placenta ligt ook voor en ik moet zeggen dat ik mijn buik vaak even op en neer zie gaan. Vooral als ik lekker in bed lig. Maar zoals mw21 al zei als je het niet vertrouwt dan bellen!
Over die schopjes kan ik niet zoveel zinnigs zeggen.. Mar dat de kleine naar beneden ligt maakt niet uit hoor.. en wil ook niet zeggen dat het zo blijft liggen.. Kan nog draaien en alles... En als het wel zo blijft liggen is alleen maar lekker meegenomen toch?! En zelfs als het gaat gaat indalen wil het nog niks zeggen
onze termijn is niet te vergelijken maar mijn placenta ligt voor en de kleine ligt in een stuit (is nu nog helemaal niet erg weet ik) maar ik voel ook alleen onderin de schopjes. gelukkig voel ik ze al wel.
Ik ben nu 30 weken zwanger, dus net iets langer dan jij. Ik heb ook een voorliggende placenta. Ik heb nog maar 1x een schop gehad bij mijn navel en wat ben ik daar blij mee dat het maar 1x is! Ik voel de kleine ook alleen maar links en rechts onderin. Het is wel heerlijk om de kleine daar te voelen! Het varieert ook per buik hoeveel ruimte ze hebben! Bij de een kunnen ze gewoon wat langer rondzwemmen als bij de ander! Maar als je daar vragen over hebt, kun je toch gewoon je verloskundige bellen?
Bedankt meiden voor de reacties. Ik wacht vandaag af of ik me bezorgd blijf voelen ofdat ik idd de Gyno ga bellen. Het is ook zo dat ik natuurlijk vergelijk met de eerste zwangerschap. Ik voel wel vaak en veel schopjes, dat dan weer wel, maar het voelt zo gek om het alleen onderin te voelen. Caruli, jij ook al 36 weken! Wat super fijn, heb je kunnen genieten van deze zwangerschap ondanks je ervaringen en zorgen die je hebt? Hoe voel je je? En gaat alles goed? Ik werd vorige week opgenomen met Giga buikpijn... Ze weten het nog niet zeker, galblaas, nieren, maag.. Gelukkig is het nu weg maar ben ik wel bang dat het weer terugkomt, die pijn was niet te harden.. gelukkig wees niks erop dat het met de beeb te maken had.. Vandaar dus de vele echo's zie hielden me goed in de gaten... Ik dacht echt dat en beeb van deze termijn nog heerlijk zou rondzwemmen ipv nu al in de goede positie te gaan liggen.. Al zou het idd nog kunnen veranderen. Maar het leek me echt te vroeg.. Ik wacht dus nog even af en hoop dat ik morgen niet meer zo bezorgd ben.. En anders bel ik de Gyno wel.. Ik hoef namelijk pas 4 Jan op controle en dat lijkt nog lang te duren..
elegance... Dit is niet mijn eerste zwangerschap... .... en ik heb nu voor de vierde keer de placenta voor... placenta voor en placenta voor, wil zelfs nog veel uitmaken...!!! Deze voel ik echt het minste... Nu houdt placenta echt veel tegen... en ook niet echt golvende buik gehad... (wat ik bij de anderen wel had..) DE positie waar ik de kleine het beste voel is als ik op mn zij lig, dan trapt hij vaak tegen "zijkant" buik... of matras... ... Rondzwemmen doen ze nu al niet meer... en vaak hebben ze wel een "voorkeurshouding.."... Heb hier gisteren echo gehad en kleine ligt in stuit helemaal dubbel geklapt... Je hoeft dus bewegingen niet "overal" te voelen.... ennuhh ik vind het gedempt voelen helemaal niet erg... nog tijd zat om blauwe ribben te krijgen...
Hey meid, Wat naar van je opname zeg!! Voel je je nu wel wat beter? Wij zijn net zo ver en ik voel de beeb ook alleen maar onderin (placenta aan de achterkant) ! Maar hier lag het al heel vroeg ingedaald! Volgens de VK had het daar mee te maken. Verder zie ik mijn buik ook niet helemaal golven! In ieder geval niet zonder dat ik er wat voor moet doen! 'S avonds als de jongens op bed liggen 'activeer' ik de beeb even! Ik leg mijn hand op mijn buik en ga er mee 'spelen' .. Sinds een kleine week reageert het kleintje ook op mijn handen en zwemt mijn hele buik door om maar bij mijn handen te komen!! Sindsdien wel een golvende buik!! Maar wel echt alleen als ik er iets voor moet doen! Misschien dat jij dat ook eens moet proberen? (als je het al niet gedaan hebt natuurlijk ) Liefs!
he meid ook ik had met de tweede de placenta voor, ik zag mijn buik golven maar de bewegingen voelde ik niet duidelijk vooral voorop bij de navel voelde ik de kleine niet wel onder in mijn buik en boven bij de ribben, moet wel zeggen dat ik een heel grote placenta had (de vk was verbaasd, had zo'n grote moederkoek nog niet gezien bij een éénling, echt een stootkussen haha) ik hoop bij mijn volgende zwangerschap de placenta ergens anders te hebben
Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook de placenta voor liggen en die dempte de bewegingen behoorlijk. Ik heb de baby toen nooit echt duidelijk rond mijn navel gevoeld. Ik voelde de bewegingen wel aan de onderkant en de zijkanten van mijn buik en in de laatste weken ook aan de bovenkant. Nu ligt de placente aan de achterkant en ik voelde de baby veel eerder en nu ook rond mijn navel/aan de voorkant van mijn buik.
Hier ook de placenta aan de voorkant... ik voel alleen schopjes onderin... Maar ik ben dan ook nog niet zo ver als jullie
Op dit moment ben ik bijna 41 weken zwanger en mijn placenta ligt ook voor. Ik heb de schopjes ook alleen beneden in mijn buik gevoeld tot ruim na de 30 weken! Het is zelfs zo dat pas de laatste paar weken mijn bovenbuik ineens flink boller is gaan staan zodat mensen nu ineens vinden dat ik "hoog" draag terwijl de kleine spruit al weken ingedaald is... Ik denk echt dat je je geen zorgen hoeft te maken over waar je de schopjes voelt....als je ze maar voelt! Maar als je het echt niet vertrouwt of even wilt navragen zou ik idd gewoon even je VK of gyn bellen. Succes!
Tot de 30 weken heb ik idd alleen de schopjes echt helemaal onderin gevoeld, idd met de placenta aan de rechter voorkant, ik voelde alles links onderin. Daarna begon ik ook te voelen dat de baby ging draaien ed. Maar als je ongerust blijft voelen, gewoon bellen. (Heb ik ook gedaan haha)
Ik lees geruststellende berichten, gelukkig. Tenminste ik lees dat de schopjes bij sommige van jullie zich ook beperkte tot bepaalde plekken of alleen onderin. Dat de beeb draaid etc heb ik ook nog niet gevoeld. Misschien dan toch even geduld hebben en het 4 januari vragen, dan heb ik ook gelijk de groeiecho. Super bedankt voor de reacties, bewijst maar weer hoe fijn dit forum is!
ik weet dat ik nog niet zo ver ben als jij/jullie. Maar ik weet nog van de vorige keer dat ik alles erg goed voelde. En ook al veel eerder. Nu ligt mijn placenta ook aan de voorzijde en voel ik af en toe alleen maar een kriebeltje. Het is dat ik het kan herkennen van de vorige keer anders had ik niet geweten dat het het schoppen van de baby is. Zo zacht gaat het.
Hier de vorige keer een placenta aan de voorkant. Ik heb het al optijd gevoeld en ook overal op den duur. Misschien voel je wel juist het hoofdje door afzetten? Of ligt jue baby min of meer dubbel geklapt, dus met hoofd én voeten naar beneden.