Hoi meiden, Even 'n vraagje over donker wasgoed..ik was het altijd met wasmiddel van de Plus, eigen merk, en dan speciaal voor donkere was. Nu heb ik al een paar keer gemerkt dat wanneer ik dan bijvoorbeeld een donker shirtje draag wat net uit de was komt, dat het onder m'n oksel al heel snel weer stinkt, bah.. Net alsof het in de stof blijft zitten ofzo. Ik gebruik altijd goeie deo en heb eigenlijk nooit echt last van overmatig zweten ofzo. Vind dit ook echt niet prettig! Hebben jullie dit ook? Kan het aan m'n wasmiddel liggen? Tips?? Groetjes!
Ik heb daar ook vaak last van en dan inderdaad bij bepaalde donkere shirtjes. Het lijkt wel, of als die lucht er eenmaal inzit, het er dan niet meer uitgaat.
ik ken het alleen bij de witte was... vooral de tshirts van mijn vriend (sorry lief) krijgen gauw van die gele vlekken onder zn oksels en ook stinken... ik was ze dan altijd goed op min.60 graden met een flinke scheur vanish erbij.. dan gaat die kleur én de geur eruit! Maar goed.. dat zijn tshirt die je zo heet kan wassen... ikzou het verder niet weten
Ik gebruik voor kleding van robijn klein en krachtig de roze fles. En we hebben geen last meer van vieze geurtjes aan de schone was..
scheutje schoonmaakazijn bij je was indoen. Daar ruik je naderhand helemaal niks meer van en is nog goed voor je wasmachine ook!
dat heb ik ook vaak...vooral met synthetische truitjes..ik hang ze dan meestal even buiten voor te luchten en dan doe ik ze pas in de was met extra veel robijn wasverzachter erin
Nu ik je verhaal zit te lezen herken ik dat. Heb het ook gehad daat donkere was inderdaad erg snel weer stonk. En ik kreeg witte vlekken op bepaalde kleding. Heb alle merken voor donkere was geprobeerd. Tegenwoordig gebruik ik wasmiddel voor de gekleurde was en nu heb ik het stuk minder. Een hele enkele keer nog wel. Gisteren had ik toevallig een shirt aan wat ik zelden aan heb en dus met dat andere wasmiddel heb gewassen. En ik haalde het al muf ruikend uit de kast.
Je kunt shirts trouwens ook een paar uurtjes laten weken in een emmer met azijn en dan pas in de wasmachine doen.