lichte hypertensie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kiki80, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mag ik jullie lastig vallen met een vraagje over hoge bloeddruk.
    Deze is vorige week bij mij vastgesteld (105), compleet onverwachts naar het ziekenhuis en helaas moest ik daar ook een nachtje blijven. Paar dagen later weer laten meten en mijn bloeddruk was weer te hoog(90/95). Weer naar het ziekenhuis, maar gelukkig mocht ik wel weer naar huis (wel een hele lijst met klachten waarmee ik meteen moet terugkomen). Nu blijf ik dus onder controle bij de gynaecoloog.

Maar mijn verloskundige heeft me een beetje bang gemaakt door te zeggen dat er nog wel een dag komt dat ik in het ziekenhuis moet blijven aangezien ik 'nog' maar 33/34 weken zwanger ben en dat hogebloeddrukkindjes niet te lang blijven zitten.

Zit hier een kern van waarheid in, of ben ik me nu niet voor niets zorgen aan het maken?

Ontzettend bedankt alvast voor jullie tijd.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je kunt vantevoren nooit zeggen hoe het zal gaan met jouw bloeddruk. Je zwangerschap kan verder prima verlopen en er is nu nog niet te zeggen dat je kindje vroeger geobren wordt. Ook een opname hoeft niet nodig te zijn. Het kan wel maar daar kun je geen voorspelling over doen. Geen zorgen dus.
    Rustig aandoen is wel belangrijk.

Mirjam

Deel Deze Pagina