wat zou dit kunnen zijn?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kirby, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hey,

Allereerst van harte welkom op het forum!

ijn dochtertje krijgt nu al iets meer dan drie maand volledig bv, de eerste drie maand had ze zelden last van krampjes en ze sliep ook redelijk snel door. Maar sinds een week wordt ze elke nacht wakker van de krampjes, begrijp het helemaal niet. Het is niet dat ik iets speciaal eet of zo...

Wat zou dit kunnen zijn?

Groetjes
    Kirby

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    het is voor mij moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te geven. de vraag is natuurlijk of het echt krampjes zijn. vaak zie je dat wanneer een kind krampjes heeft van de voeding ze dit na iedere voeding hebben en niet alleen na de laatste voeding.
    wanneer een kind op een bepaalt moment van de dag last heeft van krampjes dan zie je vaak dat dit samenhangt met het ontlastingpatroon. sommige kinderen hebben wat last van obstipatie waardoor ze meer krampjes krijgen.

verder is het aan te raden om te kijken wat er verder nog de oorzaak van de nachtelijke onrust kan zijn. Mogelijk loopt je melkproductie wat terug. je ziet vaak dat dit rond de 3de maand kan voorkomen. het kind maakt weer een groeispurt door en veel moeders beginnen rond deze periode vaak weer met werken. dit geeft extra spanning, geregel en je bent meer gescheiden van je kind. dit alles kan leiden tot een terugloop van de voeding. Ook kan het kind juist op deze manier aandacht vragen die ze overdag gemist heeft omdat je bent gaan werken.

hopelijk kun je hier iets mee.

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik heb denk ik zelf het antwoord gevonden op mijn vraag. Denk dat ze koemelkallergie heeft(of alleszins gevoelig is voor koemelk). Dat heb ik nu al een paar dagen laten staan en de krampjes 's nachts zijn al minder. Ook het spugen is minder.

Heb zeker nog voldoende melk hoor, daar ligt het niet aan. Blijf nog drie maand thuis, heb ouderschapsverlof genomen omdat ik zeker tot 6 maand bv wil geven.

Bedankt voor je antwoord!

Deel Deze Pagina