Pyjama papje vs rijstebloem

Discussie in 'Voeding' gestart door sa1980, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hoi,

Aangezien ik mijn kindje moet laten oefenen met pap heb ik pyjama gekocht.

Nu zie ik op de verpakking dat je 160cc klaargemaakte melk pakt en daar 3 schepjes van die pappoeder bij doet.

Maar dan drinkt ze toch minder als 200cc? Of ben ik nou zo dom? hierdoor we et ik nl niet zeker of ze wel aan de juiste hoeveelheid melk per dag komt?

Daarnaast vroeg ik mij af of pyjama papje zou beter/slechter of hetzelfde is als rijstebloem?

Wie heeft advies?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je je kindje pap wil gaan geven (niet moet, gezien er niks moet/verplicht is) zou ik liever rijstebloem aan de kunstvoeding toevoegen. Zo heb je gewoon de kunstvoeding met wat gekookte/gedroogde/gemalen rijst erdoor, dat het een dikkere substantie maakt en je het dus met een lepel kan geven zonder extra toegevoegde suikers en smaken zoals vanille.

Pyama papje heeft naar wat ik begrepen heb relatief veel suikers enzo erin zitten, dat zou ik dus niet geven, omdat ik dat echt niet nodig vind.

Wij hebben zelf overigens geen pap gegeven, jongste krijgt het nog altijd niet. Oudste krijgen het sinds ze 16 maanden zijn smorgens omdat ze geen broodje willen. Krijgen dan 150cc water, 5 schepjes kv poeder, 2-3 schepjes bambix granen.

Aantal cc's die ze binnen krijgt, denk ik dat het misschien is dat je met 160cc + die schepjes, wel ongeveer in de buurt van die 200 gaat komen. (net zoals dat 150cc water + 5 schepjes kv met gemak uitkomt op 165cc voeding).

Liefs, Hanneke!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben de pap altijd gemaakt met bambixgranen of andere babygranen in de 1e fles (tot 6mnd rijstebloem in de laatste fles). Die granen kun je gewoon bij de melkfles indoen, of in een bordje geven. Bij de laatste heb je wat meer schepjes nodig.

Wij hebben voor de bambix gekozen omdat daar verder weinig aan toegevoegd is, bij dat pyamapapje heb je toch wat meer suikers.
    En voor de ochtend ivm de energie die hij overdag verbruikt.

Het aantal cc melk komt na de 6 maanden iets minder precies. met die 160cc water en 3 scheppen zit je vast ergens rond de 170-180cc. Die 10cc verschil doet het hem niet..

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

sommmige pyjamapapjes bevatten 35% suiker...dus dat is een groot verschil met rijstebloem!

5. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Ik zou ook eerder gaan voor rijstebloem dan pyamapapje. Of nog beter: dat hebben wij ook gedaan. Gekozen voor rijstebloem omdat daar stukken minder suikers in zitten inderdaad. Daarnaast maakt het de melk wat dikker. De pap zorgt er voor dat je kindje verzadigder raakt en het duurt langer voordat hj alles heeft verteerd. Ook valt Rijstebloem minder zwaar op het maagje van je kindje. Wij hebben het tot vorige week gegeven en zijn er mee beginnen toen hij 4,5 maand was. Nu krijgt hij een papfles in de ochtend met ontbijtgranen van bambix.

Let op: niks hoeft!

Deel Deze Pagina