Lichte/Korte menstruatie (Asherman?)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sweety28, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweety28

    Sweety28 Bekend lid

    25 jun 2014
    806
    284
    63
    Hallo dames,

    Sinds vorig jaar zomer proberen wij zwanger te worden van een 2e kindje. Waarbij ik bij de 1e vrijwel meteen zwanger was gaan we nu de 9e ronde in. Dit geeft enorm veel twijfel en onzekerheid. Tegelijkertijd probeer ik voor ogen te houden dat we bij de 1e waarschijnlijk enorm veel geluk hebben gehad. Maar nu zit ik toch met het volgende in mijn maag. Mijn menstruaties zijn zeer licht en kort. Ongeveer 1,5 dag bloed en 0,5 nog wat laatste restjes maar in principe gaan er maar paar tampons doorheen voor die 1,5 dag. Het is echt zeer weinig. Deze ronde bijvoorbeeld had ik afgelopen zondag om 1800 voor het eerst e echt bloedverlies. Maandag eind van de middag was het al veeeeel minder en dinsdag einde middag had ik aan een inlegkruisje voldoende.
    Ik gebruik ovulatietesten en temperatuur + voel mn eisprong (althans de laatste groeispurt). Dus daarover maak ik mij geen zorgen. Maar het minimale bloedverlies baart me wel grote zorgen. Heb van de 1e een spoedkeizersnede gehad en lees op internet verhalen over het syndroom van asherman. Zit al weken er tegenaan te hikken om de dokter te bellen om te overleggen maar dan zeg ik weer tegen mezelf ‘kom om, geef het de tijd’.. maar toch ben ik ongerust. Ben benieuwd of er meerdere dames zijn met een lichte/korte menstruaties en/of bekend zijn met het syndroom van asherman.
     
  2. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Ik ben bekend met het syndroom van Asherman helaas.. heb het gekregen na curretage na de stilgeboorte van men 2de kindje.
    Heeft 5m geduurd eer het aan het licht kwam terwijl ik al van in begin zei dat het niet klopte.

    Ik had wel helemaal niets van ms meer. Het klopt dat je het kan krijgen van een keizersnede. Maar aangezien je helderrood bloed hebt zou ik me nog niet teveel zorgen maken.

    Vraag je gyn om je slijmvlies een cyclus op te volgen als daar knikken of iets in mijnen te zitten kan dat wijzen op een kleine verkleving. Maar het kan pas echt uit gesloten worden met een scopie. Maar feit dat je helderrood bloed hebt is al een goed teken dat het wls geen asherman is..
     
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb Ashermann en mijn bloedverlies is onregelmatig, donker bruin, gruis, klontjes....ja nu heb je geen trek meer hè XD Het is zo erg momenteel dat mijn bm eruit moet. Het is 8 mnd na mijn laatste miskraam en het blijft maar pruttelen.

    Je zou de ha kunnen bellen en het kunnen overleggen. Dan kan die kijken of hij je doorverwijst naar een gyn voor een echo of kijkje in je bm.

    @Sterretjeindenacht .... ow wat een verdriet bij jou zeg, zo na onze laatste gesprekken <3
     
  4. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Helderrood bloed is meestal een goed teken maar zou het idd eens laten opvolgen ben je zeker.

    @Cindy1977 zeg wel de hel is nog niet gestopt krijg er zwaar men twijfels bij of dit nog goed komt het herstel valt me zwaar tegen ook. En emotioneel kan er niets meer bij. Je bm eruit dat is best drastisch :(
     
  5. Ange84

    Ange84 Fanatiek lid

    26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ik ben niet bekend met Ashermann, maar na het verwijderen van mijn spiraal heb ik maanden een lichte menstruatie gehad. Het begon met 2 dagen roze afscheiding na de grote boodschap, 1 dag helderrood verlies en dan weer 1 dag roze afscheiding. Ik hoefde ook geen tampons te gebruiken. Ik ben op een gegeven moment teunisbloem en tarwekiemolie capsules gaan slikken en daarna werden mijn menstruaties heviger (toeval of heeft het geholpen). Na 6 maanden ben ik zwanger geraakt.
     
    Sweety28 vindt dit leuk.
  6. Sweety28

    Sweety28 Bekend lid

    25 jun 2014
    806
    284
    63
    @Sterretjeindenacht @Cindy1977 en @Ange84 Dames bedankt voor jullie reacties!

    Wat heftig van jou @Cindy1977 dat je BM eruit moet. :(

    Hier inderdaad wel rood bloed maar wel van korte duur.. denk ongeveer 1,5 dag rood bloed. Wel heb ik steeds daarna nog lang last van bruine prut. Ben dus wel benieuwd @Cindy1977 wat jij bedoeld met gruis? Afgelopen week dus zondagavond tot dinsdag einde ochtend/middag rood bloedverlies gehad. Na 1,5 dag was een inlegkruisje voldoende en heb ik nog ruim 4 dagen bruin/paarsachtig afscheiding gehad maar ook met klontjes (zoals bij een schimmelinfectie). Is dit herkenbaar voor jou? Voor mij echt wel een andere menstruatie dan voorheen. Overigens heb ik wel een regelmatige cyclus/menstruatie.

    Heb vorige week gebeld met de huisarts en heb morgen een afspraak. Wil dan toch vragen om een doorverwijziging naar de gyn.
     
  7. Sweety28

    Sweety28 Bekend lid

    25 jun 2014
    806
    284
    63
    :thumup:
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Mooi nieuws. Hier ook tarwekiemolie in huis gehaald vorige cyclus maar gezien de klachten toch maar een afspraak bij de huisarts gemaakt. Als alles in orde blijkt dan kan ik alsnog tarwekiemolie gaan proberen.
     
    Ange84 vindt dit leuk.
  8. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    @Ange84 ik ben net begonnen aan tarwekiemolie. Maar ik heb heel lange cycli kan teunisbloem daarbij helpen van welke dag tot welke dag nam jij dat?
     
  9. Sweety28

    Sweety28 Bekend lid

    25 jun 2014
    806
    284
    63
    Doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen. :thumup:
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina