Beste vk, Tot ons grootste verdriet maak ik nu voor de 2e keer in nog geen jaar tijd een missed abortion mee. Ook dit keer stopte het vruchtje met leven rond de 7weken terwijl we een mooi kloppend hartje hadden gezien. Nu wordt er door mijn vk en gynaecoloog meteen gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk weer dikke vette pech is. Echter vraag ik mij af: - is het niet vreemd/ verdacht dat het voor de tweede keer op rij op precies hetzelfde punt fout gaat? - wat voor tekort aan stoffen/ vitamines/ hormonen o.i.d. zouden een oorzaak kunnen spelen? Alvast bedankt voor de reactie. Gr. Lita
Goedemiddag Lita, Wat erg voor jullie dat het weer mis is gegaan! Helemaal als je eerst een goede echo hebt met een hartje dat klopt. Ik begrijp heel goed dat je graag een oorzaak wilt weten, maar vaak is het inderdaad dikke vette pech. Het komt namelijk nogal vaak voor dat vrouwen tweemaal een miskraam doormaken. In de patiëntenfolder van de NVOG over habituele abortus (herhaalde miskramen) staat goed uitgelegd welke oorzaken er mogelijk kunnen zijn en welke onderzoeken er gedaan kunnen worden. Als je in google de zoektermen habituele abortus en nvog invult, dan kom je er vanzelf. Heel veel sterkte en succes toegewenst met het verwerken van dit verdriet. Groetjes Monique