Hi meiden, Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik pas op de uitgerekende datum harde buiken en voorweeen, uiteindelijk is ons kindje 3 dagen overtijd geboren. Nu ben ik bijna 35 weken en heb deze hele zwangerschap het gevoel dat deze kleine er eerder klaar voor is. Waarom? Geeeen idee! Geen enkele indicatie voor gehad ofzo maar toch voel ik het al geruime tijd zo aan. Mijn placenta ligt nu voor en ik voelde de kleine echt pas vanaf 22 weken en steeds heel zachtjes... De laatste week is hij aan het draaien (AUW!) en heeeel actief. Ook heb ik last van rugpijn (lijkt wel op de rugweeen die ik had bij de eerste maar iets minder heftig, dus misschien oefenweeen?), harde buiken en krampen in mijn buik. Ik vraag me nu echt af of een heel actieve en draaiende baby ineens iets kan indiceren qua eerder geboren worden. Begrijp me aub niet verkeerd, ik wil dit nl. absoluut niet want ik krijg een geplande ks, vandaar dat ik me er een beetje druk om maak....
Mijn dochtertje was echtbheel actief en is pas met 40.6 met wat medischebhulp geboren dus het hoeft echt niks te zeggen.
Hey hey, Ik had van week 37 voorweeën vooral in me rug en een hele drukke baby. Ze lag al vanaf een week of 35 ingedaald maar presteerde het nog om te draaien met haar kont haha. Uiteindelijk ben ik pas met 41+1 bevallen. Ik werd gestript met precies 41 weken en beviel de volgende dag. Als ik niet gestript was dan had ik zeker nog tot 42 weken doorgelopen ze zat volgens mij nog heerlijk. Ik was er van overtuigd dat ik voor week 40 zou bevallen. Het zegd natuurlijk niets maar zo zie je maar dat je gevoel je toch behoorlijk voor de gek kan houden! Succes met de laatste loodjes!
hoi hoi ik ben zelf uitegrekend op 8 april nu heb ik afgelopen maandag te horen gekregen dat mijn baarmoeder mond al helemaal verweekt is en ik dus rustig aan moet gaan doen maar zelf riep ik altyd al dat ik eerder zou gaan bevallen was gewoon een gevoel volgens de vl kan het nog alle kanten op zolang er geen ontsluiting of weeen zijn zou ik het ook zomaar tot het eind vol kunnen lopen dus ik wacht het maar af we zitten nu pas op 26+3 dagen dus hoop dat ze minimaal tot week 34 blijft zitten maar wie weet ga ik wel overtyd ben erg benieuwd hoe het lopen gaat groetjes
Ik heb met 20-weken echo meting baarmoedermondmeting gehad, was 40+ mm dus dat wijst op alles behalve vroeggeboorte haha, thank god! Fijn om te lezen dat het dus niks hoeft te betekenen. Waarom ik er bang voor was is vriendin van me. Met 16 weken al harde buiken, met 32 weken aan weeenremmers en met exact 34 weken geboren... Gelukkig zit ik al bijna aan de 35 weken, maar toch!!
Volgens mij is het lastig te bepalen! Bij mijn vorige zwangerschap, al vroeg harde buiken en de kleine was ingedaald bij 31 weken! Uiteindelijk met 37 spontaan geboren. Dus of beide met elkaar te maken hebben...
Ik had met 22 weken al flink voor ww en wekebmm bmh was ook al gedeeltelijk verstreken bleef flink voorww hebben en had dus ook met 36 weken ontsluiting mijn jongeman is met 41weken gehaald in was een echte drukte maker iedereen dacht dat hij eerder zou komen. Bij zijn zus had ik met 32 weken ook al ontsluiting die is mrt 42+5 geboren.