Hallo, Ik heb even een vraagje over vroege zwangerschap en sporten. Ik doe zelf aan touch rugby. Dit is een vorm van rugby die iets vriendelijker is dan gewoon rugby. Dus niet elkaar op de grond werken, maar elkaar aantikken. Alleen dat aantikken kan op alle plekken zijn, je krijgt dus best wat armen ook in je buik en af en toe een botsing. Verder is het natuurlijk rennen en ballen vangen en gooien. Ik kan me voorstellen dat als je verder gevorderd bent, dat dit niet goed is voor je kind en je dus moet stoppen. Maar hoe zit het nu juist tijdens de eerste paar weken? Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger. Kan dit soort sporten kwaad bij zo een prille zwangerschap? Wat ik me ook afvraag: mag ik nou nog wel een beetje tempo maken met rennen, of mag ik alleen maar langzaam voortjoggen? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Hallo, Tot een week of 12 zit jou baarmoeder verstopt achter je schaambot en kan een stomp of bal in je buik geen kwaad, daarna wel want daarna kan die stomp in de baarmoeder komen en dat kan gevaarlijk zijn in de zwangerschap. Je mag gewoon tempo maken met rennen. Groetjes Ineke