Temperaturen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SusanneK, 25 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SusanneK

SusanneK Lid

16 okt 2016
    59
    11
    8
    Vrouw
    hoi allemaal,

Ik heb nu 2 rondes al de temperatuur bij gehouden.

Alleen begin ik de ene dag vroeger met werken dan de ander, kan zo een uur verschil in zitten.

Maar is het het beste om smorgens te tempen of kan het ook savonds?
    Want dan kan ik wel dezelfde tijd doen..

Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Temperaturen heeft alleen zin als je het voor het opstaan doet en elke dag op hetzelfde tijdstip. Anders kun je er geen conclusies aan verbinden.

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Het moet s ochtends na tenminste vijf uur onafgebroken slaap, anders is je lichaam niet op zijn basale temperatuur gekomen.

Hier op het forum zijn ze heel streng op dat het elke dag op hetzelfde tijdstip moet en rectaal, maar ik temperatuurde altijd oraal en gewoon als ik wakker werd (tussen half zeven en tien uur dus) en bij mij was dat alsnog duidelijk genoeg om de ovulatie te kunnen ontdekken. Ik merk bij mezelf wel een klein verschil in temperatuur bij uitslapen, maar hij is dan niet zó veel hoger om een ovulatie te kunnen zijn geweest.

Maar goed, dat moet je uitproberen.

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Officieel zoals Jippie het zegt, dus elke ochtend om de zelfde tijd voor je uit bed komt na 5 uur onafgebroken slaap

Maar, ook ik was er niet zo streng in (wel toen ik voor mijn dochter ging) maar met een peuter, en met mijn werk ik het niet altijd mogelijk om hetzelfde tijdstip op te staan ik weet na maanden temperaturen dan dat mijn temperatuur om 5 uur in de ochtend +- 0,4 graden lager ligt dan de tempr om 8 uur (maar dat verschilt ook weer per persoon)

Deel Deze Pagina