hoi meiden, mijn kleine meid is vandaag 1 week oud. ik voel me gelukkig allemaal helemaal goed, en ook met Soraya gaat alles geweldig.. de borstvoeding gaat geweldig alleen word ik gek van mijn borsten. ik lek zoveel! ik heb zoogcompressen in, daar lek ik doorheen.. en 's nachts met slapen heb ik geen bh aan, met dus als gevolg dat mijn hemd en bed helemaal nat is! herkent iemand dit en heeft er iemand tips? xx
hai dit had ik ook 2 dagen nadat Seth geboren was kreeg ik stuwing het was zo erg dat mijn borsten net 2 basketballen waren keihard bij het bukken spoot de melk er letterlijk uit en pîjn dat dat deed!!! de kleine ko niet eens de tepel vasthouden, zo gespannen stonden ze de kraamhulp heeft uiteindelijk met een elektrische afkolfapp mijn beide borsten praktisch leeggekolfd (ik had dus 4!!!! flesjes van 120 cc na dat dit gebeurd was) daarna ging het een stuk beter, ik lekte niet meer waar ik toen heel veel hulp aan had, was een bvbh die ik snachts dan ook doordroeg daar deed ik mijn zoogcompressen in en bij elke voeding verving ik ze mss een tip? als je echt zo blijft lekken, moet je mss er eens aan denken om eventueel na de voeding van je kindje, nog een beetje verder af te kolven en dat in te vriezen? deed ik ook en dan was dat lekken veel beter xxxx
bij mij is dat vanzelf goedgekomen hoor.... en als je gaat kolven dan stimuleer je juist weer meer zodat je nòg meer melk krijgt.... in het begin is dat wel normaal hoor ik zou het nog even aankijken voordat je van alles gaat doen. trouwens er is ook een topic borstvoeding daar krijg je meer reacties
ja, maar ik heb grote borsten.. als ik 's nachts compressen in doe dan verschuiven ze telkens, en als ik op mijn zij lig, dan liggen ze ook niet bij me tepels.. dus dat helpt ook niks..
Bij de hunkemoller verkopen ze sportbh's voor een redelijke prijs, 15,99 geloof ik en die gaan tot 95 E. Ik heb gewoonlijk nu 90 F en draag de 95 E voor in bed. Ideaal!! Deze sportbh is ook van voor bij de bandjes los te maken, dus ook ideaal als voedingsbh! Succes!
tegen het lekken 's nachts had ik een voedingsbh met ( heel elegant) dik maandverband. Halverwege de nacht na het voeden nog eens vervangen en zo hield ik het droog. Zoogcompressen zijn leuk maar bij spoot het er altijd dwars door heen!!