Ik weet niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar aangezien ik nog wel een kinderwens heb, leek het mij het beste om het hier te plaatsen.. Ik moet het gewoon even van me afschrijven, want ik voel me er onzeker door & ik heb geen idee hoe verder.. 3 weken terug werd ik gebeld voor een oproep tot uitstrijkje naar aanleiding van mijn uitstrijkje in oktober 2009. Toen ik destijds belde voor mijn uitslag, werd mij verteld dat alles goed was tot 3 weken geleden, werd ik dus gebeld.. Er werd mij dus verteld dat bij mijn vorige uitstrijkje pap2 uit was gekomen, wat ik erg vreemd vond, omdat er toen werd gezegd dat alles goed was & er niks vreemds was. Ik moest dus een nieuw uitstrijkje laten maken, nu 3 weken later, krijg ik de uitslag: pap3a Aankomende donderdag moet ik naar de gyneacoloog. Ik had nog nooit van dit gehoord, ik ben net 23 en dus nog vrij jong. Als ik op internet kijk, kom ik allemaal spookverhalen tegen! Er gaan nu allemaal vragen door me hoofd zoals: heeft dit invloed op een volgende zwagerschap? Kan ik uberhaupt nog een 2de kindje krijgen? Heeft misschien mijn spiraal invloed gehad op de uitslag? Als ik toch zwanger kan worden nog, kan ik dat het beste nu doen, of er nog mee wachten? Allemaal vragen eigenlijk die ik het beste aan mijn gyneacoloog kan stellen.. Ik wil heel graag nog een 2de kindje, maar het liefst wacht ik nog een klein jaartje.. Kvoel me zo onzeker, en moest gewoon eventjes mijn ei kwijt. Et komt gewoon een beetje rauw op me dak, aangezien ik dit allemaal in 3 weken tijd te horen krijg en ik erg boos & verbaasd ben ook, dat de huisarts bij mijn vorige uitstrijkje in oktober 2009 niks gezegd heeft! :x
Hi, Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wil toch even zeggen dat ik met je meeleef! Wat een onzekerheid zeg! Veel succes bij de gyn, hopelijk valt alles mee!
Ach meid, wat naar nieuws. Kan me voorstellen dat je het even kwijt moet. Een vriendin van mij had dit ook. Bij haar hebben we wat plekjes in de vagina weg gebrand. Volgens haar arts kan ze nog gewoon zwanger worden. Ze moest alleen zes weken wachten voor genezing van de wondjes. En ze moet ieder half jaar voor controle. Maar ze is inmiddels weer druk aan de klus. Ik weet niet of jij behandelt moet worden of niet. Maar ik wil je wel heel veel succes en sterkte wensen! Liefs Mamaloe
hier aantal jaren geleden ook pap3 gehad. na het nemen van een biopt werd de rest weggebrand met stikstof (leek wel of je doos bevroren werd hehe) daarna nooit problemen ondervonden met het zwanger worden.. het zijn dan ook geen hele lappen die ze verwijderen, vaak is het minimaal wat ze aantreffen en je baarmoedermond hersteld in de meeste gevallen weer helemaal. Je zult alleen een periode vaker getest worden om te kijken of het wegblijft.
Bedankt dames! & gelukkig een beetje positieve reacties! Kheb et een beetje laten bezinken & kan eigenlijk niks anders doen dan afwachten en kijken wat de Gyn zegt, en zal ook daar wel te horen krijgen hoe nu verder. Ik weet dat er nog mogelijkheden zijn om het terug te brengen. Zoals bevriezing of wegbranden van de onrustige gedeeltes, maar laten we eerst maar even afwachten wat de Gyn er allemaal over zegt.. Wel zal ik erbij vertellen dat ik nog wel een kinderwens heb, en dus graag goed onder controle wil blijven (voor et geval dat). Et was meer eigenlijk het feit dat ik dit allemaal in een kleine 3 weken tijd te horen krijg.. Vind het toch erg slecht dat mijn huisarts bij mijn uitstrijkje in okt 2009 niks heeft gezegd, behalve dat alles goed was! Okkay, pap2 is dan nog niet zo heel erg, maar dan wist ik in ieder geval dat ik rond deze tijd weer moest laten controleren & had ik me er togg een beetje op kunnen instellen ipv dat het nu ineens in zo een korte tijd naar buiten komt!
Eng he meis? Ik heb het ook. Allereerst : NIET op internet gaan lezen. Inderdaad allemaal ramp verhalen, en dat is bij Pap3a mits je bij gyneacoloog loopt niet van toepassing. Wel naar gyneacoloog gaan en je goed laten controleren. Enige verandering wordt dan megasnel aangepakt. Ik moest eerst na 3 mnd terug, weer uitstrijkje. Toen biopt die microscopisch wordt gecontroleerd, daarna evt benhandeling (bevriezing) en nu jaarlijks onder controle. Zwanger worden is geen enkel probleem. Advies was bij mij juist: Ga er voor. Nu is het allemaal 'gezond' maar je weet nooit of je over 4 jaar ofzo aanvullend behandeld moet worden. Ik zou je aanraden om afspraakmet gyn. af te wachten en daar AL je vragen te stellen. Succes, maar maak je niet te druk!!
Pap2 na bevalling schijnt vaak voor te komen. Wordt niet direct alermerend op gereageerd. Maar inderdaad raar dat hij/zij je dat niet heeft verteld... Kan me voorstellen dat je geschrokkken bent!
Noi indd! Morgen moet ik, ben togg wel een btje zenuwachtig & het heeft sinds maandag na de uitslag geregeld door mijn hoofd lopen spoken, maar meer eigenlijk de vragen die ik heb. Ook laat ik gelijk mijn spiraal verwijderen. Heb hem nu bijna 5 maanden, de eerste 3 maanden alleen maar licht bloedverlies gehad (wat normaal kan zijn) maar nu merk ik dat wanneer ik ongesteld hoor te zijn, dat ik een onprettig gevoel heb erbij en hele rare (ook wat sterk geurende) afscheiding. Dus dat is niet egt een succes. Voor mijn spiraal zat ik aan de microgynon 50 (ook geen succes, constante hoofdpijn) en microgynon 30, tja, zi onder me banner. Ik ga wel weer voor de 30, als ik nu zwanger word (en als het gewoon mag) is het van harte welkom, liever nog iets later, maar et zou geen probleem zijn. Ik zal hier nog wel even het 1 en ander posten over het verdere verloop bij de Gyn, wat er gaat gebeuren enzv, voor de mensen die intresse erin hebben. Ik ben nog weinig over dit onderwerp tegengekomen op dit forum, zo ver ik kon vinden.
Goh meis, ik heb er verder geen ervaring mee maar wil je wel even veel sterkte wensen. Ik snap dat dat schrikken is maar lees hierboven gelukkig ook veel positieve verhalen.
Nou ik ben geweest gister! De huisartsassistente heeft mij onnodig bang gemaakt, de cellen die waren gevonden waren gering & voor de rest was er niks bijzonders! Ook zat mijn spiraal verkeerd (wat ik al d8 ) en de Gyn zei dat dit eventueel ook de uitslag beinvloed zou kunnen hebben door eventuele irritatie van het verkeerd zitten. Dus die is er nu uit.. Hij heeft wel voor de zekerheid een biopt genomen en moet de 31ste terug komen voor de uitslag. Dit is togg weer een hele geruststelling, ookal is het pap3a, maar gelukkig net tegen het randje aan..