krampjes....welke zijn nu normaal en welke niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jocruella, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Iedereen hoor je over "kwaaltjes" en "krampjes"..... maar wat is nu een krampje wat erbij hoort.......en welke niet?

Als ik wat voel is het altijd links.....gisteren dacht ik ff dat ik rechts ook wat voelde maar dat kan ook zijn dat ik me dat verbeeld....

Meestal zo ter hoogte van mn lies. Tis moeilijk om te beschrijven wat ik nu voel. Zo te lezen zijn het mn banden, maar dan moet het toch ook rechts zijn? Of zou ik voor rechts een "bikkel" zijn en het gewoon minder voelen?

Soms is het ook een beetje vergelijkbaar met vroeger op gym "de man met de hamer". Misschien beetje moeilijk uitgelegd maar misschien herkenbaar voor sommigen van jullie?

Groetjes
    Jolanda

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik had bandenpijn doorgaans ook maar aan 1 kant hoor.
    en omdat je ook aangeeft het in de lies te voelen kun je er gewoon vanuit gaan dat het bandenpijn is.

3. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Ja dacht ook al zoiets maar je leest zoveel Mooie maar ook minder leuke dingen..........soms weet je gewoon niet meer of je het nou echt voelt, of gewoon verbeeld.

Het is gewoon een steeds een soort van zeurende pijn die er de hele dag is. Maar rechts gewoon niet. Fijn dat het bij jou dus ook gewoon aan 1 kant was.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij mij was de bandenpijn ook alleen rechts, komt vaker voor ;)

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Even kijken of ik dit fotootje kan plaatsen. Hier zie je namelijk op waar je banden zitten. Als het dus ergens zeer doet van die plaatsen, dan kunnen het je banden zijn :)

Het donkerdere rode zijn dus je banden. Ik voel ze voornamelijk rechts steken, maar soms ook links of onder. Door dit plaatje was ik daar ook een stuk geruster op.

6. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    okidokie! dat klopt dus wel met wat ik voel, al is het bij mij voornamelijk links.

En ik voel zo af en toe wat in mn zij....zeg maar "de man met de hamer" idee.
    Iemand hier ervaring mee?

7. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Deze morgen (tot op nu) lig ik ook geveld met bandenpijn.
    Ik kan er zelfs niet meer door opstaan.
    De gynaecoloog is al 2x langsgeweest (lig in het ziekenhuis) en heeft bevestigd dat dit normaal is.
    Het is ook alleen links bij mij en doet verschrikkelijk pijn.

8. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Ow meis! Dan ben jij helemaal mooi het haasje!
    Jij ook links net als bij mij. heb jij het ook trekkend vanaf je lies naar boven je zij. Het is geen buik maar echt zij.

Hoever ben jij in je zwangerschap?

Sterkte! Hou je het een beetje uit daar?

9. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja idd vanuit je lies trekt het naar je zij.
    Mijn ticker is blijkbaar kapot, heb k ff gefixt.
    Ik ben 28 weken en 2d.
    De laatste loodjes wegen het zwaarst zegt men he :D

We're hanging in there!

10. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    owww je bent er BIJNAAAAAAA! Mag je nog weg of moet je blijven?

Maar ik ben nog maar zo kort zwanger, zou dat dan ook kunnen dat het doortrekt naar je zij? Moet overigens morgen naar de HA dus kan ik het mooi even vragen.

Ongezellig zeg in het ziekenhuis liggen nu! Gelukkig heb je een pc'tje!

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Banden met 6 weken? :(
    Ik kreeg bandenpij met 18 weken; heftige steken links en rechts van de baarmoeder. Volgens de vk komt bandenpijn idd tussen de 18 en 22 weken.

Ik had met 6 weken ook krampjes en steekjes onderin; linksonderin van m'n dikke darm die in de verdrukking kwam door de oprukkende baarmoeder en helemaal onderin was het groeipijn/spierpijn van de baarmoeder.

12. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Haha ja nog eventjes maar het duurt naar mijn gevoel eeeeeuwen.
    Ik lig al 8 weken plat.
    Maargoed, tis voor een goed doel.
    Ik denk dat t best wel kan dat je dit nu ook hevig kan voelen, is de eerste keer dat ik deze pijn heb en mn buik is toch al behoorlijk (zie album)

13. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Ja ik weet ook niet goed wat het is, maar mn urine is prima in orde (kan ik elke dag checken omdat ik aan het opvangen ben voor moeders voor moeders) Netjes van kleur!
    Het zou kunnen dat alles ruimte aan het maken is he, dus dat ik dat voel. En de een voelt het zo en de ander weer anders en ook de omschrijvingen van het "voelen" is altijd zooo moeilijk te geven!
    Morgen maar even aan de HA vragen.

14. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    8 weken al? Pffff dat is idd lang! kan me voorstellen dat dat eeuwen duurt!
    Nog even doorbijten en je bent er van verlost! Ik weet nog niet wat mij allemaal te wachten staat ;)

Ga het morgen gewoon even aan de HA vragen. Ik las dat je je nog geen zorgen hoeft te maken zolang je geen bloed verliest. Dit doe ik niet en mn urine is prima in orde. Kan ik goed in de gaten houden omdat ik het opvang voor moeders voor moeders :)

15. zogelukkig

Zeker moeilijk om de pijn in je buik te omschrijven!
    Ik heb momenteel ook weer buikpijn van de groeiende baarmoeder en/of de druk op de blaas... Maar het is geen bandenpijn, dat voelt echt anders.

16. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Bandenpijn kan zeker al vanaf 6 weken!
    De één heeft er meer last van dan de ander, dus om te zeggen dat t pas vanaf 18 weken kan?

17. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Ja dat bedoel ik, het is zoooo moeilijk om uit te leggen wat je precies voelt. Zeker omdat het voor mij de 1e keer is, dus alles is nieuw!
    Morgen toch langs de HA en maandagavond voor het eerst naar de verloskundig dus kan ik het mooi even vragen. ;)

18. zogelukkig

Ach ja, 't is natuurlijk ook dommig van mij om dat van mijn verloskundige aan te nemen. Gek ook dat het ook in twee medische boeken staat die ik over de zwangerschap heb en dat je op internet 4x dit stukje aantreft:
    "Bandenpijn is een scherpe, stekende pijn die langer aanhoudt (het is dus geen komen en gaan van pijn zoals bij weeën).

Oorzaak

Rond de 20e week gaat de baarmoeder ineens heel snel groeien; je ziet jezelf dikker worden. Hierdoor komt er zeer veel spanning te staan op de banden (soort spieren) die de baarmoeder op haar plaats houden. Vooral de banden die langs de zijkant van je baarmoeder lopen kunnen pijn veroorzaken. Een scherpe stekende pijn ter hoogte van het schaambot wordt veroorzaakt door de banden waarmee de baarmoeder vastzit aan het schaambod en de stuit. Vooral als je moe bent kun je hier last van hebben.
    "

Met 6 weken is je baarmoeder nog amper gegroeid, er staat dan nog geen spanning op je banden.
    Ik vind het logisch klinken, jij niet? ;)

19. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Wel ja dan zal mijn gynaecoloog niet goed opgelet hebben tijdens haar studie...

Internet is een betrouwbare bron he ;) aangezien er honderden site's bestaan die elkaar tegenspreken.

Veel vrouwen hebben in de eerste maanden van de zwangerschap last van bandenpijn. Deze pijn komt rechts of links onder in de buik voor, maar kan ook uitstralen naar het lage deel van de rug. Meestal neemt de pijn toe in de loop van de dag of bij inspanning zoals lang lopen of staan. De oorzaak ligt bij de baarmoeder. Tijdens de zwangerschap groeit die. De banden (pezen), waardoor de baarmoeder in het bekken wordt ondersteund, worden door de groei van de baarmoeder (pijnlijk) opgerekt.

Bandenpijn:
    Bandenpijn kan heel vervelend zijn, maar het kan geen kwaad voor je baby.
    Door de oprekking van de banden waaraan je baarmoeder vastzit, kun je last krijgen van stekende pijn onderin je buik. Door het extra gewicht gaat je baarmoeder immers steeds meer en meer trekken aan de banden en de aanhechtingspunten.
    Deze kwaal komt vaak al vroeg in de zwangerschap voor en hoe meer je rondloopt, hoe meer last je ervan kunt krijgen.

20. zogelukkig

Dat bedoel ik: welk extra gewicht met 6 weken? :(

Maar laten we er maar over ophouden, we delen een andere mening! ;)

Deel Deze Pagina