Hallo, Ik heb een vraagje waar ik me toch een beetje zorgen over maak. En ben nu al 2 keer vergeten te vragen aan mijn VK. Maar ik heb ds gehoord en gelezen dat het slecht is om aan het einde van je zwangerschap op je rug te slapen. KLopt dit? Ik word namelijk vaak wakker als ik moet plassen en dan betrap ik me erop dat ik op mijn rug lig of soms half zeg maar. Dat geeft me ook de meeste rust. Op mijn zij word ik soms een beetje misselijk en trapt het kindje veel. Nu is mijn vraag wat is het beste en is het echt gevaarlijk voor de baby? Zijn harde buiken ook voorbereidend werk op een aankomende bevalling? Heb sinds 2 dagen erge rugpijn onderin en veel harde buiken op een uur.... Alvast heel erg bedankt voor het bekijken van mijn vragen HElma
Hoi Helma, Op je rug liggen is vaak voor je zelf niet zo prettig, je kan dan niet lekker worden. Waar men bang voor is is dat je aorta word dicht gedrukt door de zwaarte van je baarmoeder maar op hetmoment dat dit gebeurt word je niet lekker en draai je automatisch om, ook in je slaap. Het kan dus geen kwaad. Waarschijnlijk word je mede daardoor wakker om te gaan plassen omdat jelichaam zegt,hup omdraaien! Ja harde buiken zijn oefeningen van de baarmoeder, dus in derdaad een voorbereiding op. Maar het zegt niet dat het snel zal komen kan ook echt nog drie weken duren OOk kunnen harde buiken en pijn in je rug veroorzaakt worden door eenblaasontsteking, laat voor de zekerheid even je urine nakijken bij de huisarts Imke