baby en moeder te zwaar geworden

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by visitor, Mar 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. visitor

visitor Actief lid

Jul 31, 2007
    279
    0
    16
    Hoi verloskundige,

Ik hoop dat je me kunt helpen met mijn vraag. Voordat ik zwanger was , was ik 85 kg en dit gewicht bleef ik behouden tot dat ik 7 maanden was . Nu ben ik 33 weken en 3 dagen zwanger en ben ik in een recordtijd 7 kg aangekomen.

Vandaag had ik een echo laten maken en toen was mijn baby 43 cm en 2,750 kg . Dit was een halve kg teveel volgens mijn gyn.

Ze vond dat ik teveel aangekomen ben. Dit klopt ook wel omdat ik de laatste 2 maanden erg vaak duizelig was en ook vaak op de bank lag ipv de actieve leven die ik daarvoor had , en daarbij moest ik ook meer suikers eten ivm duizeligheid.

Nu zei mijn gyn dat ik moest afvallen anders ga ik een te zware bevalling tegemoet. Maar nu vraag ik me af tijdens de zwangerschap mag je toch niet afvallen van wege de afvalstoffen die vrijkomen. Is dit niet gevaarlijk voor mijn baby?

En als ik zo zwaar blijf welke gevolgen heeft dit voor de baby en mijn bevalling.

Veel liefs,
    Visitor

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi visitor,

je mag in de zwangerschap inderdaad niet lijnen, maar je kunt wel een dieet volgen, waarin je wel voldoende eet, maar niet teveel suikers binnenkrijgt. Dit kun je doen via een dietiste. Vaak heeft het ziekenhuis een eigen dietiste waarbij je een afspraak kunt maken. Het is wel verstandig op je eten te letten, dus dit is een aanrader. Als het kindje te zwaar is, kan het zijn dat je kindje minder snel zakt tijdens de bevalling waardoor je langer weeen hebt. Ook kan de uitdrijving langer duren en is de kans op een kunstverlossing groter. Maar ik wil je wel ook meegeven, dat je ook een hele goede bevalling kunt hebben hoor! Ook al is je kind groter dan normaal. Je krijgt ook vaak een kind wat bij je eigen postuur past en wat je dus prima kunt baren. Probeer maar gewoon goed op te letten dat je niet overdadig veel suikers binnen krijgt, maar de hele dag door kleine beetjes eet.

Groetjes Brigitte

3. visitor

visitor Actief lid

Jul 31, 2007
    279
    0
    16
    bedankt voor je antwoord :D

Share This Page