Hoi dames, Ik ben deze maand voor het eerst met ovutesten aan de slag. De dipsticks van z&k. Mijn ei is eigenlijk best regelmatig, dag 11 of dag 12, maar ik wilde graag weten welke dag hij nu exact is. Ik test nu vanaf dag 9 s ochtends en s avonds en heb nog geen enkele positieve ovutest gehad, alleen lichte streepjes. Nu heb ik bijna de hele dag al steekjes en ongikrampen, voor mij normaal een teken dat mijn ei er is, of hooguit nog een paar uur duurt. Zou ook kloppen dit was dag 12. Maar nog steeds een negatieve ovutest. Kan het zijn dat die testen je ei niet vinden? Hebben hier meer dames ervaring mee? Zeker omdat de test 24 tot 48 uur voor je ei al positief zou moeten zijn, had ik hem al lang verwacht!?
Hallo! Ik ben deze maand ook begonnen met ovu testen en elke maand netjes een cyclus van 28 dagen, dus er ook vanuit gegaan dat ik rond dag 14 mijn eisprong zou hebben. Deze maand bleven ze licht en ik werd echt super onzeker ben wel door blijven testen en had net als jij krampen ronde de 14e maar een negatieve test. En ineens! op dag 18 een positieve test dat had ik echt niet meer verwacht, nu op het wacht bankje. Niet te vroeg stoppen met testen want dat had ik bijna wel gedaan. Succes!
Bedankt voor je reactie Babylove! Oh dat hoop ik echt niet dat ie zoveel later is! Ik moet zo nog een testje doen, moet geloof ik je eerste ochtendurine over slaan. Ik ben benieuwd! En anders vanavond nog even gezellig maken, want het is nu al drie dagen geleden . Ik wil mn ei echt niet missen... Zijn er nog anderen met dit soort ervaringen, of waarbij ei nooit gevonden was, maar toch die ronde zwanger ofzo?
Ja het zou kunnen dat je LF periode dus kort is. Goed dat je begint met ovutesten zodat je dat kunt opsporen...
Dat dus. De meeste mensen maken de fout te denken dat een luteale fase (fase tussen ei en ongi) altijd standaard 14 dagen is. Maar dat is een gemiddelde. Een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt. Je ei kan dus nog makkelijk komen! En steekjes duiden veelal op het groeien van de follikels, niet op de sprong zelf! Hier ben ik achter gekomen door talloze onderzoeken die ik in het ziekenhuis heb gehad vanwege vruchtbaarheidsbehandelingen. Ook ik dacht: steekjes = eisprong. Niet dus. Steekjes blijken het groeien van de follikels te zijn. Dit alles tezamen maakt dat de kans zeer groot is dat je ei nog komt. Doortesten en blijven klussen dus!
Ik zou ook zeker niet alleen testen, maar ook cervixslijm checken. Meestal als mijn afscheiding ging veranderen begon ik te testen
Bedankt voor de reacties! Nou mijn testje van net is een knaller! Hij is onderweg dus! Nu maar hopen dat vanavond niet te laat is, we kunnen pas klussen als de kids op bed liggen. De laatste keer is in inmiddels meer dan 72 uur geleden, dus daar moet ik niet meer op hopen. Wel heel goed om te weten dat die steekjes dus het groeien is van de follikels en mijn lf dan inderdaad korter is. Ik ging inderdaad altijd uit van 14 dagen na mijn ei komt mijn ongi. Oh nu maar hopen dat we nog op tijd zijn, ik wil deze ronde echt niet missen!
als je test positief is, heb je 24-48 uur tot je eisprong! jullie hebben dus lekker op tijd geklust!!!! succes met afwachten!