Lichte pijn in de onderbuik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door borgje20, 28 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. borgje20

    borgje20 Lid

    28 jan 2006
    13
    0
    0
    Hallo Allemaal,

    Ik ben 20 en ben voor de tweede keer zwanger.
    Vorig jaar heb ik een miskraam gehad na 7 weken.
    Ik had toen lichte pijn in mijn onderbuik, nu heb ik dit weer.
    Elke keer als ik naar de wc ga kijk ik of ik geen bloedverlies heb.
    Ik ben zo blij dat ik eindelijk weer zwanger ben.
    Weet iemand wat deze pijn kan zijn?
    Of moet ik van het ergste uitgaan?

    Wie heeft een antwoord voor mij om me gerust te stellen?
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Tja je kan een ongi pijn voelen, maar ook bandenpijn.

    Ik hoop dat dit kindje wel mag blijven zitten. Ik duim voor je.
     
  3. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo,

    Ik ben nu 6 weken zwanger en heb ook zo eens 1 per dag even een rare prikkelende pijn. Echte pijn is het niet maar wordt er even een beetje duizelig van en trekt door naar je benen. Geen bloedverlies en duurt maar 5 minuutjes. Heb wat rond gevraagd en is mij door aantal verteld, kan bandenpijn zijn, groei baarmoeder etc etc.

    We gaan van het positieve uit! En hoop voor jouw op een gezonde zwangerschap!

    gr. cassandra
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    bij twijfel zou ik de vk even bellen...
     
  5. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Ik heb er ook last van. Sinds een paar dagen een beetje branderig gevoel wat trekt naar mijn benen. Ik heb vor de zekerheid de HA gebeld en die zei dat ik me geen zorgen moest maken omdat je baarmoeder groeit. En dan worden je darmen ect. verdrukt en dat moet een eigen plekje vinden. Pas als je flinke steken krijgt en je bloedverlies krijgt is het oppassen. Ik dacht ook dat het mis was omdat ik niet wist dat je na 7 weken al banden pijn kon hebben. Dact dat het later het geval pas zou wezen. Oja ze zei wel dat ik veel moest drinken om een blaas onsteking te voorkomen.
     
  6. Patrieske

    Patrieske Bekend lid

    9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat jullie omschrijven heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gehad, die buikpijn had ik volgens mij al een week voor mijn verwachte NOD. Ik was ook erg bang dat het niet goed zou zijn. Zolang je geen bloed verliest is er nix aan de hand. Je lichaam ondergaat nu zoveel veranderingen, bovendien moet je baarmoeder nu extra hard werken en groeien. De ene vrouw merkt hier meer van als de ander.
     
  7. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb ook met tijden pijn in mijn onderbuik.
    Het kan inderdaad al bandenpijn zijn.
    Gina
     
  8. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik ook en dat stroomt zo'n beetje door naar de liezen en de benen in.
     
  9. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Patrieske: Ik heb het nu ook al sinds maandag avond, dus al 6 dagen. Ik heb pas dinsdag mijn NOD...
     
  10. Patrieske

    Patrieske Bekend lid

    9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Daphne, het zou heel goed kunnen dat je zwanger bent. Spannend hoor meid, nog even geduld!
     
  11. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb vandaag (te vroeg) getest en het is negatief. Moet dus toch nog wachten. Mijn vriend is er van overtuigd dat het raak is. Als het niet raak is, ga ik zeker naar de dokter.

    Ben gisteren nog naar de huisartsenpost geweest, want als ik buikpijn bleef houden moest ik terug komen van mijn HA. Ze heeft gechecked voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat is in ieder geval niet aan de orde.

    @Patrieske: Had jij ook dat als je ging zitten of ging lopen dat je er heel erg last van had?
     
  12. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik heb het ook hoor!!
    ik heb het nagevraagd en is waarschijnlijk en de groei van de baarmoeder en bandenpijn.
    ik kijk ook steeds of ik geen bloed verlies :oops:
    soms denk ik wat te voelen dat eruit komt en tis gewoon afscheiding...

    het hoort er allemaal bij is me verteld en ik ga daar ook helemaal vanuit dat dat ook normaal is.
    en als ik zo lees hoeveel andere zwangere het hier ook hebben dan zit dat wel goed!

    en heb vandaag een boek gehaald over de zwangerschap en ook daar staat dat buikpijntjes die op menstruatiepijn lijken heel normaal zijn!

    komt vast goed!!!
     
  13. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Voorlopig heb ik vandaag negatief getest en vraag me toch sterk af waar die pijn dan vandaan komt. Lijkt me toch niet goed als je bij iedere stap die je zet, je baarmoeder zeer doet :~
     
  14. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik heb(had) dat ook altijd bij een komende ongi.
    dan voelde ik bij het lopen mn onderbuik zeer doen.
    misschien ben je later ongesteld of misschien toch zwanger maar te weinig HCG in je urine?
    je zal niet de eerste zijn bij wie het langer duurt voordat het goed zichtbaar is voor de test in de urine!
     
  15. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb dat bij een komende ongi dus nooit. Bovendien heb ik het al sinds een week na mijn eisprong, dus ik hoop echt dat ik zwanger ben.
     
  16. Vandaag is de derde dag dat ik pijn heb in men onderbuik.
     
  17. kerstin

    kerstin Lid

    17 feb 2006
    7
    0
    0
    oude pekela
    hoi hoi

    weet hoe het voelt heb het ook gehad bij mijn eerste
    maar als je het niet vertrouwt moet je de vk maar even bellen
    en niet te druk maken

    groetjes kerstin
     
  18. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik heb het ook gehad toen ik net wist dat ik zwanger was. Echt het gevoel dat je ieder moment ongesteld kunt worden. Volgens mij hoort het er allemaal bij hoor, dus maak je maar niet teveel zorgen ;)
    Zolang je geen heftige krampen en/of bloedverlies hebt komt het vast helemaal goed met je kleintje!!
     
  19. Ik ben bij de dokter geweest gisteren en die heeft bloedafname gedaan.. (ik ben nu nog aan het wachten op het resultaat ervan)
    En ik ben dan erna naar het ziekenhuis gegaan voor radiologie..
    En die hebben niks mis gezien.
    Begin volgende week moet ik terug naar de dokter met de foto's van gisteren.

    Ik heb nog altijd buikpijn enz...
    Ik heb het daarjuist ook al gepost op dit forum maar bij een ander onderwerp.

    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... c&start=15
     

Deel Deze Pagina