Over een aantal weekjes stop ik met de pil , kijken of we een beebje kunnen maken dat ontpillen per persoon totaal verschillend is weet ik, maar ik vraag me dus af : is een lichte pil ook een kortere/mindere tijd ontpillen dan bij een zwaardere pil ?
Dat is niet te zeggen . ik had de mycradon 30 en heb die 9 jaar gebruikt , en zie onderschrift nu nog steeds niet zwanger
ik had ook de minipil yasmin die heb ik 3jaar gebruikt, en nadat ik ben gestopt ben ik binnen 4 maanden h zwanger geworden
Nee hoor, dat is zeker niet zo. Ontpillen hoort erbij of niet, ligt aan jouw lichaam, niet aan de soort pil (licht of zwaar).
Ik lees op internet dat ontpillen eigenlijk niet bestaat. Hetis niet de pil die uit je lichaam moet maar je lichaam die op "eigen kracht" verder gaat. Het maakt dus niet uit hoe sterk je pil en maar hoe snel je lichaam verder gaat zonder pil en alles weer in een ritme zit. Ook dit is weer van afhankelijk van verschillende factoren. Bij ons eerste kindje had ik een enorm onregelmatige menstruatie na het stoppen met d epil maar was ik na 4 rondes zwanger. Bij nummer 2 ben ik niet ongesteld geweest en was het direct raak. Van nummer 3 had ik meteen een regelmatige cyclus (helaas wel ineens 1 van 40 dagen) maar wel regelmatig. Het duurde 6 rondes voordat ik zwanger was. @babii, ik las je rode onderschrift en schrok ervan, daarna de kleine lettertjes en je banner. Ik zie dat je over 3 dagen mag testen. *duimduimduimduimduim* voor jou!!
Ik heb ook bijna 10 jaar microgynon 30 geslikt en ja hoor, gestopt , 1 x menstruatiebloeding gehad en een maand later al zwanger geraakt. Dus volgens mij is het echt per persoon heeeeeel verschillend en hoeft het dus niet aan de pil te liggen.