lichte pil = korter ontpillen ?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door 0Zebra0, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Over een aantal weekjes stop ik met de pil , kijken of we een beebje kunnen maken :D

dat ontpillen per persoon totaal verschillend is weet ik,
    maar ik vraag me dus af :

is een lichte pil ook een kortere/mindere tijd ontpillen dan bij een zwaardere pil ?

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dat is niet te zeggen . ik had de mycradon 30 en heb die 9 jaar gebruikt , en zie onderschrift nu nog steeds niet zwanger

3. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ik denk dat het ook per persoon kan verschillen.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik had ook de minipil yasmin die heb ik 3jaar gebruikt, en nadat ik ben gestopt ben ik binnen 4 maanden h zwanger geworden

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    Ik heb nooit hoeven ontpillen en heb 10 jaar microgynon geslikt..

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nee hoor, dat is zeker niet zo. Ontpillen hoort erbij of niet, ligt aan jouw lichaam, niet aan de soort pil (licht of zwaar).

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik lees op internet dat ontpillen eigenlijk niet bestaat. Hetis niet de pil die uit je lichaam moet maar je lichaam die op "eigen kracht" verder gaat. Het maakt dus niet uit hoe sterk je pil en maar hoe snel je lichaam verder gaat zonder pil en alles weer in een ritme zit. Ook dit is weer van afhankelijk van verschillende factoren. Bij ons eerste kindje had ik een enorm onregelmatige menstruatie na het stoppen met d epil maar was ik na 4 rondes zwanger. Bij nummer 2 ben ik niet ongesteld geweest en was het direct raak. Van nummer 3 had ik meteen een regelmatige cyclus (helaas wel ineens 1 van 40 dagen) maar wel regelmatig. Het duurde 6 rondes voordat ik zwanger was.

@babii, ik las je rode onderschrift en schrok ervan, daarna de kleine lettertjes en je banner. Ik zie dat je over 3 dagen mag testen. *duimduimduimduimduim* voor jou!!

8. mieke1987

mieke1987 Lid

3 mei 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook bijna 10 jaar microgynon 30 geslikt en ja hoor, gestopt , 1 x menstruatiebloeding gehad en een maand later al zwanger geraakt. Dus volgens mij is het echt per persoon heeeeeel verschillend en hoeft het dus niet aan de pil te liggen.

Deel Deze Pagina