HELP! Wat moeten wij nou aan met de anticonceptie?!

Discussion in 'Anticonceptie' started by MamaEsther, May 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Wij zitten in een nogal lastige anticonceptiesituatie..... Ik ben zelf erg vruchtbaar.. Heb al 7 zwangerschappen achter de rug, waarvan 'slechts' drie gepland.. Eén zwangerschap ontstond in de eerste ronde (met als resultaat Dariënne), twee in de tweede ronde (met als resultaat Yashyra en Naeyyssa), één zwangerschap ondanks de pil, twee zwangerschappen ondanks de Mirena en één zwangerschap na het (ongemerkt) verliezen van de spiraal PLUS latexvrij condoom PLUS periodieke onthouding.. (vier miskramen) Met iedere anticonceptiemethode gaat wel iets fout.. Op een rijtje:

Condooms 'fulltime' zijn geen optie omdat het kan scheuren (en daarbij heb ik een latexallergie) en de veiligheid ligt in verhouding tot andere methoden het laagst
    De pil is al een gebleken mislukking, ben een keer door de pil heen zwanger geraakt
    Een spiraal is zo mogelijk nog erger, ik ben twee keer zwanger geraakt ondanks de spiraal, beide zwangerschappen zijn mis gegaan en bij de tweede miskraam ben ik de spiraal zelfs (ongemerkt) verloren, met als gevolg nóg een zwangerschap
    De prikpil wil ik absoluut niet want je zult net zien dat het bij ons maar 4 weken werkt in plaats van drie maanden en daarbij bedank ik voor de bijwerkingen
    Implanon zelfde verhaal
    Nuvaring kun je verliezen en aangezien ik dat ook heb gepresteerd met de spiraal waag ik me er niet aan
    Periodieke onthouding is onbegonnen werk met mijn onregelmatige cyclussen en daarbij ben ik de laatste keer ook zwanger geraakt terwijl het 'periodiek gezien' echt niet kon
    Sterilisatie is ook absoluut geen optie omdat onze kinderwens nog niet vervuld is

We kunnen niet ook nu al nog één/twee kindje(s) krijgen (de enige reden dat ik er emorioneel gezien mee om kan gaan dat ik vier miskramen heb gehad; moeder natuur heeft tenminste de keus gemaakt en ik niet) om hiermee onze kinderwens volledig te vervullen en daarmee een sterilisatie als optie aan te vinken.. Dit omdat ik in mijn laatste zwangerschap zware bekkenproblemen heb gehad.. Als ik er nu voor zou kiezen een zwangerschap te voldragen, is de kans dat ik in een rolstoel terecht kom 85% en die kans is veeeeeeel te groot!

Op het moment doen wij aan geheelonthouding.. We vermaken ons wel in de slaapkamer :oops: maar we gaan gewoon niet meer tot het gaatje :oops: en daarbij gebruiken we als aanvulling (latexvrije) condooms.. Maar goed, dat is natuurlijk ook niet alles, dus alsjeblieft, wie heeft er een optie voor ons wat betreft anticonceptie?! We worden hier niet vrolijker op!

Liefs
    Esther

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Esther,

Ik gebruik iets anders dan anticonceptie. Wij zelf doen ivf i.v.m endometriose. Tussen de pogingen door word mijn cyclus compleet stilgelegd met een lucrin injectie voor steeds 3 maanden. Je word ook niet ongesteld in de tussentijd en eitjes kunnen niet rijpen. Je bent een soort van in de overgang, ikzelf zonder symptomen van de overgang.

Ik heb geen idee of ze dit ook bij situaties zoals bij jou doen, maar wellicht kan je het als optie meenemen en voorleggen bij een gynacoloog.

Succes iniedergeval.

Groetjes,
    Elvira

3. Jeetje zeg je bent super vruchtbaar...Ik zelf gebruik de prikpil en ik heb helemaal geen last van de bijwerkingen. Had hiervoor de mirenaspiraal..werd ook zwanger en kreeg een miskraam. Daarvoor slikte ik trots de pil en raakte ik zwanger van jaydienne.

De prikpil is nu de oplossing voor mij...misschien toch een gesprek met de huisarts?

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik denk dat je angst voor implanon niet helemaal juist is.

Er zijn namelijk wereldwijd maar een paar vrouwen bekend die ondanks implanon toch zwanger waren. Na onderzoek bleek dat deze vrouwen of al zwanger waren op het moment van plaatsten, of dat het staafje feitelijk helemaal niet geplaatst was, en dan is het schieten voor open doel.
    Je cyclus zal door implanon wel onregelmatig worden, en misschien blijft je menstruatie (onttrekkingsbloeding dus zonder eisprong) wel helemaal weg. Er wordt immers een eisprong verhinderd.

En om nu te zeggen: "hou de beentjes maar mooi bijeen tot je wel aan een kindje toe bent is ook een botte optie..."

Succes met je keuze.
    Groetjes van Kiki

PS voor ik het vergeet: al eens aan de anticonceptiepleister gedacht?

5. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik sluit me bij Kiki aan... Implanon is inderdaad een heel veilige oplossing volgens mij. Misschien toch het overwegen waard?

Groetjes,
    Josien

Share This Page