afvallen, aankomen, op gewicht blijven...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lirial, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Weeg ik me vanochtend weer bij de verloskundigepraktijk, ik trots, niets aangekomen, niets afgevallen.
    Zegt de verloskundige op strenge toon: "je bent wel afgevallen want je kindje en vruchtwater maken gewicht aan. Je bent toch niet aan de lijn he?"
    Nou breekt mijn klomp.. De eerste vk van deze praktijk zei tegen me dat ik maximaal 6 kilo mag aankomen deze zwangerschap ivm verhoogde BMI, de tweede zei toen ik slechts 100 gram was aangekomen dat het prima ging en vandaag krijg ik bij de derde van de praktijk op mijn kop omdat ik nog op mijn startgewicht ben??? :$

Hoe gaat dat bij jullie?

Overigens groeit ukkie heel goed, hartslag goed, zeer beweeglijk dus daar heeft het vooralsnog geen invloed op.
    Ik ben niet aan de lijn, ik heb alleen geen trek meer in snoep, snacks en frisdrank en beweeg veel meer dan voorheen omdat ik mijn conditie wat wilde verbeteren alvast voor de bevalling...

2. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Hier gaat het altijd hetzelfde. Ik stap op de weegschaal, zij noteren het gewicht. Of ik nu aankom, hetzelfde blijf of zelfs onlangs was afgevallen. Er wordt niks over gezegd.

Het gaat goed met de kleine en met mij en de ene keer kom je nu eenmaal wat aan en de andere keer wat minder. Het kindje groeit ook niet elke week hetzelfde aantal in gewicht. Soms is er misschien een groeispurt. OF beweeg je meer, of zoals nu de laatste weken beweeg ik wat minder.

Ach, ik maak me er niet druk om. Als er echt wat aan de hand zou zijn, zou mijn VK het melden en in jouw geval zouden ze alle 3 tegelijk van hun stoel springen. Nu is het simpelweg de mening van 1 persoon in jouw geval, dat is hoe ik het zie ;)

3. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Niet druk om maken hoor... ik ben in totaal nog maar 1.5 kilo aangekomen
    ik schommelde altijd al rond de 75 voor de zwangerschap de ene keer was ik weer een kilo lichter en de andere keer een kilo aangekomen en steeds weer t zelfde... was niks mis mee kon door stress komen.. niet erg baby groeit goed en
    had gewoon genoeg vet reserves mis eet ze daar gewoon behoorlijk van!

mijn verloskundiges hebben me er nooit op gewezen dat het erg is of iets!

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb deze zwangerschap ervoor gekozen om niet meer te wegen.
    Geen gezeur dus meer over wel of niet aankomen.
    Tot nu valt het wel mee met aankomen voor mijn gevoel.

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier nog niet veel aangekomen. Maar inderdaad ze zeggen er niets van. Voelen of baby wel groeit en zolang dat goed gaat, niets aan de hand.
    Elke kilo die je niet aankomt is mooi meegenomen...:)

6. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Ok dus ik trof er toevallig een VK die er wat van zei.. Dan negeer ik dat maar gewoon :)

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Bij mijn eerste zwangerschap begon ik pas aan te komen met 20 weken. Maar mijn verloskundige heeft mij niet één keer gewogen... dat deed ik zelf af en toe.
    Ik zat op normaal gewicht en ben 12 kg aangekomen. Nu start ik mijn 2e zwangerschap met mijn vorige gewicht +3 kg. Hoop dat het weer zo loopt allemaal.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik sta op min 13 kilo. Niemand die er wat over gezegt heeft

9. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk net zo.
    Eerste keer 92kg, toen 91 kg (13 wkn, en sinds dien weer op 93 kg en zo is het al weken...
    dus +1 kg. Ach ik maak me er niet druk om, ik eet gezond, baby groeit goed. Ik vind het wel prima zo.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben bij allebei de zwangerschappen eerst 5 kilo afgevallen door gezonder te eten, en daarna 12 kilo gestegen. Beide +7 als eindscore.

Ik geloof dat de vk het over max een halve kilo per week had bij het afvallen. Dan zat je in ieder geval binnen de grenzen..

het is leuk om zo'n grens van 6 kilo te stellen. Maar als je aan het eind vocht gaat vasthouden ben je zo wat zwaarder en kun je er niks aan doen. Zolang jij weet dat je gezond eten, genoeg beweegt en af en toe eens snoept (moest elke avond een koekje bij de koffie van mijn dietist ;) ) dan is er niks aan de hand.

Jij weet zelf wel dat je niet lijnt, dus dan is er niks om je zorgen over de maken.

11. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    bij onze praktijk hoeven we nooit op de weegschaal. gewicht zegt niks over de groei van je kindje. je moet natuurlijk niet enorm aankomen/afvallen. maar bij enorme gevallen is het ook wel te zien, en ze vertrouwen er ook op dat je zelf wel aan de bel trekt heb je vermoeden dat het de verkeerde kant op gaat.
    alleen als je opeens veel vocht vast gaat houden moet je dit zelf wel extra in de gaten houden met de weegschaal.
    1x in de 4 weken (nu nog met mijn termijn) is ook niet voldoende met zulke situaties

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    ik hoefde ook niet op de weegschaal. Alleen de eerste keer wilde ze mijn gewicht weten, dat wist ik zo wel. En daarna soms nog gevraagd, maar niet gemeten. Ging hun vooral om die 100-kilo-grens voor boven-thuis bevallingen.

En mijn kinderen waren beide bijna 4 kilo, met +7 kilo. Dus ik was een week na de zwangerschappen weer op gewicht. Die kleintjes hebben genoeg gepakt..

13. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Bij mijn vk hoef ik ook niet op de weegschaal, ze vroegen bij de intake mijn gewicht, dat was hetzelfde als nu, in de eerste 3 maanden kwam ik bij, en viel ik weer terug op het startgewicht, ik weeg me thuis en zit nog steeds op hetzelfde gewicht. Aangezien ik al flink van mezelf ben, is het voor mij fijn dat ik het prive kan houden of ik bij kom of niet.. & de kleine groeit goed :) Inderdaad niks van aantrekken, iedere zwangere zal weten dat ze niet mogen lijnen tijdens zwangerschap..

Je gaat bewuster leven wat je eet, of je niet teveel toe geeft aan snoep buien etc.. Lijkt mij heel normaal!

Deel Deze Pagina