Het 'moeten' heeft toegeslagen....In deze o zo belangrijke dagen...hij kan de erectie niet behouden... Wat een gemier gister... Hij baalt natuurlijk net zo als ik... Weer een maand voorbij...
Herkenbaar probleem! Misschien helpt het als je zegt inderdaad dat het niet per se hoeft die dag, maar dat een andere dag daarna ook goed is? Haalt de druk er misschien een beetje af... Succes!
Dat is inderdaad vervelend! Misschien een maandje niet zelf de eerste stap nemen....misschien helpt dat (bij ons in ieder geval wel) En ook absoluut niet zeggen wanneer je vruchtbare dagen zijn! Succes meid
Herkenbaar.... Ook mijn vriend heeft hier een tijdje last van gehad. Terwijl hij ook zo graag een kindje wil. Hij heeft dan het gevoel dat hij moet presteren en dan lukt het niet. De laatste tijd gaat het gelukkig wel weer aardig goed. Wij proberen het klussen leuk te houden, niet per se gericht op het maken van een kindje. Ook niet per se klaarkomen in mij (hoewel ik dat natuurlijk het liefst wel heb). Verder massages e.d.., of vantevoren lekker samen in bad. Ik merk dat hierdoor mijn vriend ontspannender is geworden en het veel beter gaat. Ook maak ik er niet meer een drama van als het een keer niet lukt. Dat deed ik een tijdje geleden wel. Ik was gewoon in tranen omdat het weer niet lukte. Nou, dat moet je dus NIET doen. Dan lukt het de volgende keer sowieso niet. Ik hoop dat je er ook goed met je vriend over kunt praten. Het is vervelend, maar jullie moeten er niet te zwaar aan tillen. Je vriend zal zich dan bij elke kluspartij gaan afvragen of het wel lukt (dat had mijn vriend dus ook) en dan lukt het dus niet. Probeer het klussen zoveel mogelijk leuk te houden, voor jullie allebei. Zeg inderdaad niet dat je rond je ei zit. Maak het spannend voor hem..... (lingerie, massages, zomaar uit het niets zeggen dat je zin in hem hebt..... etc.).
Mischien de sex leuk houden Ik snap als je al een stukje verder bent dat het voor je gevoel een moetertje moet worden Maar probeer dat niet en idd mischien niet vertellen wanneer je ei is en hem de stap laten nemen Suc6 meid
Mijn vriend heeft dit ook wel eens. Goed idee om niet te zeggen wanneer mijn ei is (alhoewel hij mijn cyclus nu wel kent ) Maar niet alleen mijn vriend heeft dit probleem, ik zelf ook. Ik heb, door al dat "gemoet" bijna ook geen zin meer. Dat maakt het voor ons beiden niet leuk. De volgende keer ga ik het anders aanpakken, meer tijd voor elkaar nemen, massages, lekker in bad.
Bedankt voor jullie opbeurende berichtjes. We praten er gelukkig goed over, ik neem hem ook absoluut niets kwalijk, zoek het ook niet bij mezelf. Kan gebeuren hoor... Maar dat 'niet zeggen van de cyclus'; dat gaat niet op... hij houdt het zelf perfect bij en moet mij zelfs waarschuwen... Ik denk dus zelf dat ie er TE veel mee bezig. Leuk; zijn de rollen 's een keer omgedraaid...
Ooh wat lastig zeg. Daar ben ik ook wel eens bang voor. Maar ik lees genoeg tips hier die ik in het achterhoofd kan houden. We zijn nog maar in ronde 1, alleen word ik maar niet ongi. Nu is de seks dus gewoon nog leuk. Ik kan me alleen goed voorstellen dat dat na maanden proberen wel anders wordt. We hebben het er al wel eens over gehad, dat het geen moeten moet worden, maar volgens mij krijg je op een gegeven moment toch wel een beetje dat gevoel? Succes in ieder geval en veel plezier samen!
@chantalleke: als íe er zo veel mee bezig is, weet íe dan ook dat je ei niet precies na 14 dagen hoeft te komen enzo? Je ei blijft toch altijd een gok en kun je niet echt inplannen! Vertel dat eens aan hem, misschien gaat íe dan wat rustiger om met de eventuele vruchtbare dagen. Tuurlijk, elke keer dat je klust kan 'de keer' zijn, maar andersom geldt dat natuurlijk ook! Of anders maar een rustmaand inlassen. Is moeilijk als je het zo graag wilt natuurlijk, maar misschien wel goed om de rust weer te vinden en weer gewoon van elkaar te genieten. Succes!
hoef niet persee dag 14 maar wel in de buurt van als je een regelmatige cyclus heb dus de druk blij dan hoog........dat begint bij de 10e dag vaak al
Tsja, je hebt ook meiden met een cyclus van 28 dagen die hun eisprong standaard op dag 18 hebben. De "rekenmethode" kan heel erg onnauwkeurig zijn! De hele maand klussen dus, of anders temperaturen/slijmwaarnemen/ovulatietests.
Mij heeft het artikel "wij vrijen al jaren verkeerd" erg geholpen om het verplicht sexen wat los te laten. Misschien heb je het al gelezen maar misschien is het een tip!
Ik zou zeggen vrij gewoon uit liefde en wanneer je zin hebt en niet persee omdat je vruchtbare dagen hebt en laat het wat meer los. Ga voor een echte liefdes baby zou ik zeggen. Ik vind het niet raar dat die mannen er moeite mee hebben echt zo geforceerd is het op die manier. Gaat het om de liefde tussen jullie of om persee zwanger willen raken binnen nu en een paar maanden? Nou succes nog
ik vermeld nooit de vruchbare dagen...sterker nog ik weet het zelf niet eens...ik denk meestal in de week rond de 14de dag dan klussen we wat...maar ik ga niet precies met ovu-testen zitten knoeien etc. ik denkd at het echt helpt als jullie beiden gewoon vrijen omdat je daar zin in hebt...hij weet ook niet wanneer ik ongi moet worden dus het is wel spannend dat als ik zwanger wordt...dan is het wel een verassing...hij vind het heel leuk allemaal een kindje maken...maar hij heeft wel zoiets..dat ligt niet in onze handen maar bij hogere machten...dus laten we het gewoon gaan en proberen we veel plezier te hebben en als we dan zwanger worden is dat mooi meegenomen... Ik ben nu in de tweede ronde...en ik heb inmiddels wel begrepen dat je een baby niet NEEMT maar KRIJGT! je kan het zelf echt niet beslissen...ook al doe je precies op het tijdstip dat jou ei springt vrijen kan het nog zo zijn dat je niet zwanger wordt...dus daarom denk ik nu...we hebben lol en zien wel wanneer het komt... geeft ook een BOOST aan je relatie...dan is het niet zo zwaar en dan MOET je opeens niet meer zo nodig... Succes