k was afgelopen dinsdag bij de verloskundige en die was aan het voelen of de kleine wel goed groeide nou zegt ze het is alleen maar kind duzz k werd doorgestuurd naar de gynocoloog.gelijk gebeld en kon afgelopen vrijdag erheen vroeg ze hoever ben je k zeg 26 weken.kijk ze me raar aan kom we gaan een echo maken nou zegt ze je bent een week eerder uitgeteld want je bent al een week verder dan gedacht duss k was helemaal in de war maar nu is het wel zeker we krijgen een meisje wie heeft dit ook meegemaakt dat ze er zolaat achter kwamen en moet je dat doorgeven aan de verzekering en kraamzorg?? groetjes marline
Volgens mij hoef je het niet door te geven, mijn datum hebben ze toen ook een week aangepast en de verzekering zei toen dat ze gewoon de oude datum lieten staan omdat er minder dan 10 dagen verschil is. Kraamzorg kun je het doorgeven als ze op intakegesprek komen, heb ik ook gedaan. Ze lopen dan toch alles met je door, ook de uitgerekende datum.
ja dat heb ik dus ook.. mijn datum is aangepast van 10 aug naar 29 juli... dus bijna 2 weken verschil....
ja maar mijn dokter constateerde dat... hij brengt het kindje ter wereld dus er valt weinig door te geven
Nee aan de verzekering en de kraamzorg (in NL dan he, ik weet niet hoe dat bij jou zit). Bij iedereen wordt het door een arts geconstateerd, hoe anders? Maar die arts gaat echt niet voor je de kraamzorg en de verzekering opbellen
ooh ja dat kenne ze hier niet kraamzorg... alles word door het ziekenhuis gedaan.. waar je ook bevalt.. en waar die dokter dus werkt.... en verzekering dta maakt hier niet uit... dus ik hoef me nergens druk om te maken
Wat ik nou raar vind, is dat ik van de ene hoor dat de datum wordt verschoven, als het kindje groter is dan normaal, en dat tegen een ander wordt gezegd, dat het kind een week voorligt op de groei. Heb je destijds een termijnecho gehad, waarop de zwangerschapsduur is bepaald?
Inderdaad heb je wel een termijnecho gehad dan?... zoals ik het begrepen heb kan je alleen wat over de duur van de zwangerschap zeggen bij een termijnecho tot 18 weken. want na 18 weken groeit de baby zo onregelmatig dat er niks meer van te zeggen is, de ene week groeit de baby heel veel de andere week weer bijna niet. Bij mij werd er bij een echo (bij 22 weken) gezegd dat ik waarschijnlijk een week later zwanger was geworden omdat de baby een groeiachterstand van een week had maar de gynaecoloog heeft mij toen gezegd dat dit onzin is omdat daar niks over te zeggen valt bij een echo van 22 weken. ( en in mijn geval kon het ook geen week later zijn omdat ik die week zonder vriend op vakantie was). een week groter of kleiner dan de "echte" zwangerschapsduur blijkt heel normaal te zijn. pas als er een achterstand of voorsprong van 2 weken of meer is, dan klopt er iets niet. Zoals het tegen mij gezegd is, kan je alleen iets over de duur van de zwangerschap zeggen, bij een meting tot 18 weken.
sommige kinderen zijn toch ook groter dan de andere. maar in ieder geval, maakt het toch niet zo heel veel uit, want je kan toch nooit precies weten wanneer je kindje geboren word. op de uitgerekende datum is wel heel zeldzaam.
k heb een echo gehad met 20 weken en daar zeiden ze dat k de 29e uitgeteld was maar goed met ons meisje is alles goed we zien vanzelf wel of ze eerder of later komt
Dit heb ik inderdaad ook gehoord... Bij mij hebben ze de datum de laatste keer aangepast bij 11 weken, toen ik een echo kreeg in het ZH... Daarna niet meer, terwijl bij de 20weken echo en ook bij de 3D echo de kleine wel voor lag met groeien. Of ja, gedeeltes De benen waren zover, het hoofdje weer zover haha... Dat is het schokkerig groeien van baby's