Testen voor NOD of op NOD

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Gwenvd, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Hoe hebben jullie het gedaan? Al getest voor NOD of pas op je NOD?

Bij mijn eerste begon ik al vroeg met testen, hierdoor zag ik in rond 1 dat ik zwanger was, helaas werd dit al afgebroken voor mijn NOD. Ronde 2 weer vroeg begonnen (ik voelde eigenlijk gewoon dat ok zwanger was) maar zo onzeker of het wel goed bleef gaan.
    Als ik op mijn NOD had getest had ik in ronde 1 misschien niet geweten dat t niet goed was gegaan en ronde 2 een stuk zekerder geweest.

Straks gaan we voor nummer 2 en ik twijfel wat ik ga doen. Ergens vond ik alle testen heel leuk! Maar ook zenuwslopend...

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik testte vanaf 11 dpo maar kwam doordat ik opeens beter begin te ruiken. Als je niet teleurgesteld wil worden zou ik op nod testen

3. Bine84

Bine84 Actief lid

22 dec 2014
    442
    288
    63
    Ik zou ook (als het je lukt) op NOD testen. Ik heb ook eens een positieve test in handen gehad en ben vervolgens ook dezelfde dag nog ongesteld geworden. Dus eigenlijk is voor NOD testen niet heel zinvol... Maarja het lukte mijzelf ook niet om het vol te houden ;):oops::oops:

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik ben een nod tester.
    Wil gelijk duidelijkheid als ik een test doe. Het is allemaal al zo onzeker & dan ook nog evt. tuurstreepjes erbij. niets voor mij. ;)

nizzie86 vindt dit leuk.
  5. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ja beter zou zijn op NOD, maar ik ben ook zooooo nieuwsgierig aangelegd. :roflmao:

Voor dit forum wist ik niet eens dat je eerder kon testen haha

6. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik wou dat ik kon wachten :p

7. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik ben een vroege tester haha, maar wil je liever duidelijkheid kan je beter op nod testen :D

8. ProudMomii

ProudMomii Actief lid

3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Als je kan zou ik zeker wachten tot aan nod om te testen

9. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Op of na NOD is beter ja.. maar ik hou dat niet vol hoor!

10. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Oh ik vind dat altijd heel knap dat mensen op NOD kunnen testen. Ik ben veel te nieuwsgierig. Vorige keer op 10dpo begonnen met testen en positief getest.

11. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    na nod pas :)

12. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik ben altijd heel vroeg geweest, begon vaak mijn geduld al te verliezen rond 9 dpo.

13. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Ben altijd vroegtester want ik heb moeite met geduld en ook aangezien ik elke dag moest twijfelen. Maar wel knap voor dames die laat pas (op/na nod) hebben getest omdat dames rustig eronder zijn.

14. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    Het is verstandiger om op of na je Nod te testen natuurlijk. Al kon ik dat zelf niet hoor ;)

15. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Ikzelf had achteraf (wist toen niet precies hoeveel DPO) maar op 11 DPO getest. En toen had ik deze test (zie foto)

De predictor schijnt zeer goed te zijn! Ik zou je dus aanraden, om vanaf 10DPO ongeveer te gaan testen!

Bijgevoegde bestanden:

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb deze zwangerschap pas op NOD getest, had zin om zo lang mogelijk in de 'het is misschien wel raak'-bubbel te zitten en wilde niet al 4 dagen eerder een negatieve test zien.

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.121
    17.128
    113
    Altijd voor, geduld hebben is niet mijn beste eigenschap:rolleyes:
    Eerste zwangerschap voor het eerst getest op 10DPO en meteen goed zichtbaar positief. Tweede zwangerschap getest vanaf 7DPO, toen negatief, volgende dag wel een licht streepje :)

18. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Als het je lukt zou ik op nod testen, als je het echt wil proberen kun je zorgen dat er geen testen in huis zijn. Ik probeer mij dat altijd voor te nemen, maar het is mij echt nog nooit gelukt! o_O
    Vind het ook wel fijn wat inzicht te krijgen in de hcg oploop op deze manier, dat is het enige excuus wat ik kan verzinnen:D.

19. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Nou het beste is eigenlijk 1 dag na NOD..... Ik testte echter altijd op NOD. 1x 1 dag voor NOD gedaan en toen ook vroege miskraam maar dje had ik ook gezien als ik later had getest. Maar ik had t geluk dat mijn NOD al op 13 dpo is.

1e keer dat ik zwanger was testte ik op 17 dpo dus 4 dagen na NOD. Toen een knaller.... helaas was het toch een miskraam. Dus ja je kunt altijd teleurgesteld worden.

Op NOD testen geeft het voordeel dat je streepje al donkerder is en je niet door die eerste zenuwslopende wel/niet oplopende testjes moet.

20. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik zie een HCG-test als een verzoek om informatie. Wanneer je test, hangt er vanaf wanneer en of je behoefte hebt aan de informatie. Een negatieve test betekent over het algemeen niet zwanger of te vroeg voor een posi, positief betekent over het algemeen zwanger (ik zeg "over het algemeen" omdat ik de laatste tijd helaas enkele schandalige verhalen heb gelezen over defecte tests) . Ik heb altijd goedkope, maar betrouwbare dipsticks gebruikt van een bedrijf hier in Canada en heb altijd super betrouwbare resultaten gekregen. Vooraf had ik meestal geen duidelijk plan wanneer ik zou gaan testen. Ik zorgde gewoon dat ik een stapeltje in huis had zodat ik kon testen als ik daar behoefte aan had. Mijn 4e en huidige zwangerschap had ik de tests echt nodig als mentaal ruggensteuntje. Zo heb ik HCG-tests gebruikt:

Eerste zwangerschap (2012-2013) heb ik bewust gewacht tot na NOD. Ik had de cyclus daarvoor opeens een cyclus van 32 dagen (normaal meestal 26 dagen) dus wilde ik liever wachten. Achteraf hebben we onze dochter gemaakt tijdens een cyclus van 26 dagen. Ik heb in totaal 3 tests gedaan in 2 weken. Mijn dochter is in juni 2013 geboren.
    Tweede zwangerschap (2017) wilde ik eerder gaan testen vanwege de beschikbaarheid van de midwives hier in de regio; als je niet direct belt bij een positieve test, is de kans groot dat ze geen plek hebben en je bij een OBgyn terecht komt. Ik besloot 10 DPO te testen en die was positief. Daarna iedere 2 dagen getest tot een knaller. Helaas kreeg ik in juni 2017 een miskraam. Daarna heb ik 2x per week getest om het dalen van het HCG in de gaten te houden. Na 2 negatieve tests ben ik gestopt. Inmiddels had ik 20 nieuwe tests besteld, die ironisch genoeg de dag van mijn miskraam in de brievenbus lagen.
    Derde zwangerschap (2017) begon ik 8 DPO met dagelijks testen. Op 10 DPO had ik een positieve test te pakken. Daarna iedere 1 à 2 dagen doorgetest tot een knaller. Helaas kreeg ik in oktober 2017 nogmaals een miskraam. Daarna heb ik wederom 2x per week getest totdat ik 2 negatieve tests had gehad. Ik had niet gedacht dat ik ze nodig zou hebben, maar we gingen door, dus 25 nieuwe tests besteld.
    Vierde zwangerschap (2017-2018) begon ik op 7 DPO met dagelijks testen. Op 11 DPO testte ik positief. Daarna heb ik iedere dag getest tot aan een knaller. Ik heb ook een clearblue digital gedaan op eem moment dat ik wist dat ik redelijkerwijze een 3+ kon verwachten, en die heb ik inderdaad gekregen. Daarna was het klaar en had ik geen enkele houvast tot mijn echo met 12 weken (HCG bloedtests en eerdere echo's werden mij geweigerd). Dat was mentaal enorm zwaar, maar ik ben inmiddels bijna 26 weken zwanger en mijn zoontje doet het geweldig! Voor mij geen nieuwe tests meer. Die ik nog heb, houd ik achter de hand voor als ik eventueel vermoed dat ik ondanks voorbehoedmiddelen zwanger ben. Je weet immers nooit...

Deel Deze Pagina