Dames ik lees al een hele tijd mee omdat ik ontzettend het gevoel had dat ik zwanger was maar negatieve testen had. Mijn laatste menstruatie is 16 oktober geweest! Dus je snapt wel dat ik helemaal door de war was. Ik heb toen ik net over tijd was wat testen gedaan, die waren negatief. Toen heb ik het laten rusten en ik ben een tijdje terug nog naar de huisarts geweest. Nu is het zo dat ik uit een depressie op aan het krabbelen ben. Volgens de huisarts kon het zo zijn dat mijn lichaam daarom me 'beschermt' voor een eventuele zwangerschap en de eisprong dus later kan komen. Hij gaf me het advies gewoon elke 2 weken een test te doen. Nu heb ik afgelopen dinsdag ochtend een kruidvat test gedaan, deze gaf een heeeeeel dun lijntje. Zo dun dat ik twijfelde of het geen indrooglijntje was. Net heb ik een clearblue test gedaan met ochtendurine en ja...een lichte streep! Wel een dikke streep, zeg maar, net zo breed als de controle streep. Maar heel vaag! Maar ik zie absoluut een streep, en mijn vriend ook! Ik durf het natuurlijk niet te geloven....... Wat denken jullie? En hoe lang zou ik dan zwanger zijn, dat is natuurlijk helemaal vaag! Als ik op mijn symptomen af ga ben ik echt al langer zwanger... Zou ik misschien gewoon laat positief testen? (mijn zus is zwanger geweest en heeft nooit een positieve test gehad...kwam erachter met een echo!) Bedankt voor het lezen en ik ben benieuwd wat jullie denken!
Jeetje meid! Dat is idd een onzeker verhaal, maarrrrrr een streep is een streep! heb je een foto die je kan plaatsen? Als je al zo lang in onzekerheid zit zou ik vandaag nog een vk bellen en je verhaal voorleggen en een echo aanvragen om te kijken hoever je bent meid! Alvast een voorzichtige felicictatie van mijn kant!
Als het binnen de tijdslimiet is dan is het positief, uitgaande dat de test nog vaag is zou ik zeggen dat je rond je nod zal zitten dus 4 weken zwanger. Probeer anders eens de nieuwe digi van cb die geeft ook de weken na de conceptie aan. Als je elke keer na 2 weken hebt getest en elke keer nega dan ga ik echt uit van rond de 4 weken. Wat je zus had hoeft niet voor jou te tellen, maar je hoort wel vaker dat zulke dingen dan vaker in de familie voorkomen. En idd bel de verloskundige en leg je verhaal uit.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben een bonk spanning hihi. Ik heb dus niet elke keer om de twee weken getest. Dinsdag was de eerste test na de testen rond mijn eigenlijke NOD. Het resultaat is binnen 10 minuten afgelezen, het kwam niet meteen, maar toch na 2 a 3 minuten was hij echt te zien. (of iig, ik dacht eerder al dat ik wat zag, maar wilde mezelf niet gek maken pas toen ik zag hoe mijn vriend reageerde zei ik 'zie je wel, jij ziet het ook!' ) Een verloskundige durf ik nog niet te bellen eigenlijk... Ik heb nog één test liggen, ik denk dat ik die morgen ochtend of zondag ochtend even doe en die nog even afwacht.... Ik kan mijn ogen niet van de test afhouden elke 5 minuten moet ik weer kijken! Pfff! Het lijntje lijkt iets lichter geworden te zijn nu maar je ziet hem absoluut nog..... Als ik morgen/zondag ochtend weer een positieve test heb zal ik die nieuwe digitale eens gaan halen!
Heel veel succes, maar ik weet zeker dat ie morgen ook positief is hoor, en de blauwe testen vervagen meestal dus daar niet van schrikken, vooral als ze vaag zijn kunnen ze wel eens helemaal verdwijnen, maar daarom staat er ook niet na een bepaalde tijd aflezen
Waarom doe je niet nog een kruidvattest, je hebt nu vergelijking met dinsdag en hij moet nu echt donkerder zijn geworden. Maar klinkt positief, ik denk niet dat je lang zwanger bent anders zou hij wel duidelijker zijn. (dat is 'normaal' maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)
Pffff... Ik was mijn ClearBlue test kwijtgeraakt (hij moet ergens zijn maar waar?) dus heb van de week Etos testen gehaalt.... die waren negatief. Nu las ik overal hier op het forum dat de testen van Etos minder gevoelig zijn, en bij veel mensen negatief waren terwijl ze toch zwanger waren... Dus nu heb ik gister toch nog maar een clearblue gehaalt en die was meteen hetzelfde als de vorige clearblue. Maar dat trok weg en nu zie je een heeeel lichte lijn, meer negatief denk ik...... Maar die andere twee testen waren best duidelijk. Zelfs nu zie ik ze nog goed.. Niet knalblauw ofzo maar duidelijk een streep. Ik weet het echt niet meer nu! Ben ook al zo lang overtijd..... liever nog ongesteld worden dan dit! Heb er nu dus nog 1 van clearblue liggen, die zal ik over 2 dagen maar doen en als die negatief is dan zal het wel neit zo zijn. Probeer dat nu ook al te denken maar die positieve testen blijven toch in mijn hoofd.... hoe kunnen daar strepen op komen als er geen hcg aanwezig is?
Duchess, ik denk dat het tijd is voor een bloedtest hoor! Gewoon even je HA bellen, als je HCG dan een aantal dagen later gestegen is dan weet je genoeg!
Maar heeft dat wel echt nut? Ik bedoel, als er HCG in je bloed zit moet het toch ook in je urine zitten? Ik vind het zo moeilijk! Vooral omdat er bij mijn zus in beide geen hcg aantoonbaar was (of iig niet hoog genoeg) maar ze dus 12 weken zwanger was toen ze toch maar eens een echo kreeg..... Ik begin een beetje te 'accepteren' dat het waarschijnlijk niet zo is.... maar dat ik dan maar snel ongesteld wordt zeg..pff! Ik ga iig over 2 dagen de laatste clearblue doen en als die niet vet positief is (natuurlijk niet maarja..) dan bel ik de huisarts wel voor een afspraak...
Je hcg kan ook wat langzamer stijgen en elke test meet weer vanaf een ander gehalte. Mat Care test al met een vrij laag gehalte. De dokter kan dus testen op hcg en een paar dagen later weer om te zien of het is gestegen en hoeveel. Dat is de enige manier om écht duidelijkheid te krijgen hoor. Heel veel succes!
Als je zo lang overtijd bent en jij zulke verschillende testen hebt zou ik toch naar de dokter gaan! Laat ze maar kijken met een bloedtest of echo!
Je geeft zelf al aan dat het bij je zus ook zo is gegaan dus ik zou er maar werk van maken en niet zo rond blijven lopen. Ofwel een bloedtest bij de HA of een echo. Zeker als je net uit een depressie aan het komen bent dan lijkt mij deze stress niet echt goed voor je en eigenlijk ook niet nodig.