lichte test, daarna weer donkerder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamanien, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamanien

mamanien Lid

12 jan 2014
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi allemaal, ik ben een beetje in paniek. Ik heb had gisteren mijn NOD en eergisteren al een knal test. Vanmiddag heb ik het nog een keer gemeten en was de test opeens heel licht. Nu heb ik zojuist nog een keer getest en nu was de test weer iets donkerder (maar nog niet helemaal donker zodals eergisteren) wat betekend dat? Heb ik dan te veel water gedronken? Of ljjkt dit een miskraam te worde?

2. zwendel

zwendel Niet meer actief

miskram kan je total niet zeggen aan een test. het beste kun je als het nog zo net na NOD is met ochtendurine testen. en dat je in de avond nog positief test na al het drinken over de hele dg zegt genoeg. ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. gewoon voor eigen gemoedsrust morgen met ochtendurine testen ( als je nog een test hebt) je zult zien dat deze dan weer donker is

3. mamanien

mamanien Lid

12 jan 2014
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    Bedankt voor je reactie! Ik heb nu weer een positieve test. Ik doe vrijdag ochtend nog een test en als die goed is test ik nooit meer tussendoor!! Ik kan er niets aan doen maar ik blijf bang!

Bijgevoegde bestanden:

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Gewoon stoppen met testen meid je hebt het niet in de hand ook al gaat het fout. Maar jou test ziet er super uit hoor niet teveel gaan piekeren ook dat is slecht ;)

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Zeker voor je NOD testen is altijd heel tricky. De kans dat het nog misgaat is helaas best aanwezig. Maar wat hiervoor al gezegd werd: op basis van de sterkte van het streepje kun je niets zeggen over een ophanden zijnde miskraam. Wel kun je het beste rond je NOD testen met ochtendurine. En misschien haal je meer zekerheid uit een digitale test. Die zegt gewoon: zwanger of niet zwanger. Maar een streep is een streep hoor, dus dat je zwanger bent is een feit. En zo lang je geen bloedverlies (helder) hebt en/of krampen, hoef je je geen zorgen te maken.

Groetjes Patricia

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Oh, en gefeliciteerd!!!

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon stoppen met testen is mijn advies. Je HCG schommelt in de eerste weken en de hoeveelheden die je drinkt voor je test spelen ook mee en zo nog meer.
    Het zegt niks over het verloop van je zwangerschap en maakt alleen maar onzeker.
    Ik heb twee testen gedaan, een gewone en een digitale en toen was het genoeg. Uit hetzelfde plasje zelfs;)
    Probeer het los te laten, hoe lastig ook.

8. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Inderdaad wat Winddancer ook zegt, je HCG schommelt heel erg in het begin. Ik had ook 2 testen gedaan en was ervan overtuigd dat ik nu toch wel een keer een knal test zou krijgen. Hij werd lichter dan de eerste dus ik maakte me al weer helemaal naar dat het weer mis zou gaan. Het blijft spannend maar volgens de verloskundige moet je gewoon niet meer testen. Je maakt jezelf daardoor alleen maar onzeker.

Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina