Lichte test jongen..donkere test een meisje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Iris, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Je snapt toch wel dat dit een voor-de-gezelligheid-topic is.

Bovendien is er door wetenschappers bewezen dat als je zwanger bent van een meisje, er vanaf het begin af aan
    20 % meer HCG wordt aangemaakt...zie google.

Ik ga wel even zoeken...

2. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Hebbes...

Uit Israelisch onderzoek is gebleken dat vrouwen die in verwachting zijn van een meisje al in de derde week van de zwangerschap, gemiddeld 20% meer HCG in hun urine hebben dan vrouwen die een jongetje verwachten. Eerder was al bekend dat vanaf de derde maand van de zwangerschap er een hoger HCG-gehalte is bij vrouwen die zwanger zijn van een meisje dan van een jongetje. De ontdekking kan worden gebruikt om een test te ontwikkelen waarbij al heel vroeg in de zwangerschap het geslacht van het kind is vast te stellen. De onderzoekers geven aan dat het niet voldoende is om alleen het HCG gehalte te bepalen in de urine om het geslacht vast te stellen. De resultaten zijn dan te onbetrouwbaar. Gezocht wordt naar een test die het HCG gehalte combineert naar andere stoffen in de urine of het bloed die iets zeggen over het geslacht van de baby. Welke stoffen dan moeten worden gecombineerd wordt nog onderzocht. Een dergelijke test kan belangrijk zijn om vroegtijdig het geslacht vast te stellen als er bepaalde erfelijke aandoeningen in de familie voorkomen. Sommige erfelijke aandoeningen komen vrijwel alleen bij jongetjes voor, dragers van deze aandoening zouden dan de zwangerschap in een vroeg stadium kunnen afbreken.

3. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    ik vind het altijd wel grappig dit soort dingen.

de chinese geslachtkalender bijvoorbeeld... volgens mij weet iedereen dat het zaad van de man bepaalt of het een jongen of meisje wordt en de chinese kalender kijkt alleen naar de leeftijd van de vrouw op het moment van de bevruchting. en toch klopt ie in de meeste gevallen! bij mij allebei de keren! en bij veel vriendinnen en kennissen van me ook. alleen maar leuk vind ik!

Deel Deze Pagina