Is het raar als de tweede dezelfde voorletter heeft als onze eerste? Onze dochter heeft 1 naam en bij de tweede willen we dat ook gewoon, maar is dat later niet lastig met post ed?
Dit, maar... Als beide kinderen van hetzelfde geslacht zijn, is het wel lastig. Mijn zusje en ik hebben dezelfde voorletter en allebei maar 1 naam. Soms kwam er dus post en wisten we niet voor wie het was. Maar t is niet dramatisch hoor
Ik heb zelf dezelfde voorletter als mijn moeder, en ook beiden maar 1 voorletter. Ach... voor de tijd dat ze thuiswonen; je weet toch eigenlijk alles wel van elkaar en mijn moeder maakte het samen met me open als we het niet zeker wisten. Vaak zie je aan de envelop al wel waar het van is en dus voor wie.
Ik ken een hele familie waar alle vrouwen de zelfde voorletters hebben. ( moeder dochter's en 3 kleinkinderen )
Het is niet raar wel soms wat onhandig. Spreek uit ervaring. Zelf heb ik er bij bepaalde dingen een andere letter bijgezet. Omdat wij daadwerkelijk door- elkaar werden gehaald.
Gewoon doen. hoeveel post wordt er nou tegenwoordig nog door de post bezorgd. En als ze klein zijn maken jullie toch de post open. Over een jaar if wat als het evt wat uit zou gaan maken is alles toch nog meer gedigitaliseerd.
Ik zou dan toch voor een tweede naam erbij kiezen. Tegenwoordig blijven kinderen steeds langer thuis wonen en gaat er echt wel post komen waarbij dit een probleem gaat zijn. Of een bedrijf waar ze beiden klant zijn gaat ze door elkaar halen.
Een tweede naam erbij! Echt! Ik heb 3 zusjes en van de 4 meisjes hebben 3 dezelfde voorletter. Mijn ouders gaven de eerste 1 naam, de 2e (ik) 2 namen en de derde ook. Zodat we geen problemen met de post ed zouden krijgen.
Echt ideaal is het niet....Maar als het DE naam is en er is voor jullie geen alternatief, zou ik het gewoon doen!