Hoi, Ik heb via deze site eens zitten kijken bij Bonprix, en vond toch wel een aantal jurken die ik erg mooi vond. Ik heb geen ervaring met internetshoppen voor kleding, dus hebben jullie nog tips? Bij bijvoorbeeld C & A koop ik nu kleding in maat 36/38 bij een lengte van 1,74. Geldt dat op internet ook? Of schatten de meeste mensen zich stiekem dunner in en daarom zijn de maten wat 'positief' aangepast? Dank voor tips/adviezen!
Ik bestel altijd de maat die ik heb... Zou wel even goed kijken naar de voorwaarden van het retourneren: Moet je bijvoorbeeld vooruit betalen, binnen wat voor termijn kan je het terugsturen etc.
als er reviews bij t product geschreven staan lees die ook even, vaak geven mensen daar aan als iets groot of juist klein valt. verder de voorwaarde van de site even lezen. oh en eerst passen dan t kaartje eraf halen
Kijk naar de levertijd (kan bij de H&M bijvoorbeeld wel eens heel lang zijn wat er dan in kleine lettertjes achter staat). Hoe kan je evt. retourneren? Moet je hier voor betalen of kan het gratis? Moet je van te voren betalen of kan dit ook met acceptgiro/achteraf? Kijk naar het materiaal van het kledingstuk, zo is bij de Bonprix veel gemaakt van polyester en zelf hou ik daar totaal niet van. Wat betreft maten blijft het lastig; zelfs bij dezelfde winkel heb ik wel eens verschillende maten. Als je achteraf kan betalen (of het niet erg vindt om een groter bedrag "voor te schieten"), is het handig om verschillende maten tegelijk te bestellen. Meestal maakt het niet uit of je 1 of 8 artikelen terug stuurt voor de verzendkosten. Zelf ben ik niet zo'n fan van de Bonprix; wel goedkoop en ook grote maten, maar de organisatie komt een beetje amateuristisch over; moest zelf achter m'n geld aan toen ik iets teruggestuurd had en toen kreeg ik teveel geld terug. Ik heb positieve ervaringen met Bonaparte, C&A, MissEtam, Wehkamp, Promiss.
Ik bestel eigenlijk altijd bij winkels op internet waar ik kan retourneren in de winkel in de stad. Dat terug sturen werkt niet bij mij. Ik breng het dan terug naar de winkel. Vind ik prettiger.