Lichte voeding baby 3 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nin, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 3,5 week oud. We zijn gestart met Friso standaard. (omdat ik uit ervaring weet met mijn oudste zoon dat die lichter valt dan nutrilon) Omdat mijn oudste zoon af en toe eczeem heeft en ik dagelijks een neusspray gebruik om voorhoofdholtontsteking te voorkomen ben ik na overleg met het cb toch overgestapt naar ha. Omdat mijn zoontje erg onrustig is en overdag amper slaapt ben ik gisteren bij de osteopaat geweest. Hij zei dat met onze 'geschiedenis' ha niet echt noodzakelijk is, omdat het niet echt allergieen zijn. Maar dat het wel goed is omdat het lichtverteerbaar is. Alleen sinds hij ha krijgt wordt hij elke nacht om de drie uur wakker. Hiervoor sliep hij zes uur achter elkaar. Op zich dat nog niet echt het probleem, maar doordat hij zo onrustig is heeft hij ook weer problemen met inslapen.
    Omdat hij last heeft van voeding die omhoog komt (hij is erg misselijk, maar spuugt amper), raadde de osteopaat aan de voeding in te dikken met nutriton.
    Nu twijfel ik om toch weer terug te gaan naar de standaard met nutriton, juist omdat friso sowieso al lichtverteerbaar is. Maar aan de andere kant denk ik misschien is het beter om de comfort variant te geven. Wat is het verschil met standaard + nutriton of comfort? Of raden jullie toch aan de ha te blijven geven.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    hoi,

Een wisseling van voeding is vaak belastend voor baby's omdat de darmpjes moeten wennen aan een andere samenstelling. Dat duurt ongeveer de 2 dagen tot 2 weken. Hoe lang krijgt je zoontje nu Friso HA? Als hij deze voeding nog niet zo lang drinkt adviseren we Ha te blijven geven en er nutriton aan toe te voegen. Op deze manier verandert er niet te veel in de voeding. Als hij wat ouder is kun je altijd nog overwegen weer over te stappen op Friso Standaard. Flesvoeding met nutriton is dikker dan normale flesvoeding, hierdoor loopt de voeding minder terug vanuit het maagje van je zoontje. Voor deze voeding heb je vaak een ander speentje nodig, bijv. papspeen of een meerstanden speen.

Het verschil tussen Standaard met nutriton of Friso comfort zit in de bewerking van johannesbroodpitmeel (jbpm). Nutriton bestaat uit voorbewerkt jbpm en kun je aan handwarm water/voeding toevoegen. In Friso comfort zit onbewerkt jbpm. Deze voeding moet je bereiden met water dat net van de kook af is zodat het jbpm goed zijn werk kan doen.
    Door de verschillende bewerking van het jbpm kan het effect bij kindjes wat verschillend zijn.

groeten,
    Astrid

3. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan blijf ik nog even hypo allergeen gebruiken. Maar klopt het dat het qua allergieen in ons geval niet noodzakelijk is?
    En de comfort moet je maken met water dat van de kook af is. Kun je de flessen wel van te voren klaar maken en bewaren in de koelkast, of mag dat niet?
    En is de comfort even licht verteerbaar als de ha of valt deze toch anders?

Bedankt weer!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Ja het klopt, het is niet direct nodig, zeker omdat je kindje ook al standaard voeding heeft gedronken. Je kunt de comfort klaarmaken met de helft kokend water, daarin kun je het poeder oplossen en daarna de andere helft van het water er koud bij doen. Het wordt afgeraden om de voeding in de koelkast te bewaren.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina