Eigenlijk ben je er niet zo blij mee? Ik ga hier uit van een vlaag van verstandsverbijstering!? Lichte voorkeur kan ik nog enigsinds in mee gaan, maar dit? Mijn god ik wou dat ik me tijdens mijn zwangerschap druk had kunnen maken om dit soort onzin. Daarintegen heb ik 38 echo's gehad en dat was nou niet om even "leuk" naar mijn dochter te kijken. Loop hier nooit mee te koop en begin er nooit over, maar dit schiet me echt in het verkeerde keelgat.. Eigenlijk niet zo blij mee.. Ik was eigenlijk niet zo blij met haar vele afwijkingen en de vele operaties die mijn meisje gaat krijgen!
Respect! Inderdaad om jou situatie en die van helaas ook vele anderen kon ik het ook niet laten om hier te reageren.. Hoop dat met je meisje alles goed komt!!
Inderdaad, dat had ik nou ook! Mijn nekharen gingen overeind staan van dit bericht; niet blij zijn met een jongetje, terwijl er tig andere stellen zijn die graag een kindje willen, maar die niet kunnen krijgen, of, zoals Maartt, wel een kindje hebben gekregen, maar die vanwege afwijkingen veel operaties tegemoet gaat Ik heb veel respect voor je, Maartt!! Hopelijk komt alles goed met je kleine meid
Nou dat is wel fijn dan voor je zoontje,dat je eigenlijk niet zo blij met hem bent!Ben je nou helemaal....! Ik erger me hier zo verschrikkelijk aan elke keer.Dat je zulke gedachtes hebt en ze dan ook nog uitspreekt! En dan komen er weer reaties van het is niet zo bedoeld en lees het dan niet,maar topics met zulke titels daar word ik zo naar toegetrokken omdat ik me niet voor kan stellen dat er zulke harteloze mensen zijn die een gezond kindje krijgen alleen is het van het verkeerde geslacht! Belachelijk,leuk voor je zoon,laat hem dit over een aantal jaren maar eens lezen...
Als je je voorkeur voor kleding en tutten en zo heel even aan de kant zet en beseft dat je een gezond kindje bij je draagt ontstaan uit de liefde tussen jou en je man, kun je je dan echt nog iets mooiers voorstellen? En maakt het dan echt uit of het een jongetje of een meisje is? Het is jullie (eerste) kindje, koester dat!
Alles gaat.om het karaktertje wat er in je kind zit..ik was vroeger precies hetzelfde (dtuk, snel) als mijn zoontje... Ach een zoontje is geweldig..
wat is dat toch met sommige mensen ! hoe kan je nou zegen dat je niet zo blij bent met het geslacht van je kind ? we weten allemaal dat als je zwanger raakt je geen keuze hebt in geslacht ! en dit is maar goed ook , ik bedoel hoeveel topic hier wel niet voorbij zie komen ik krijg een jongen en ben er niet blij mee. dan zouden we straks een overvloed aan meiden hebben ! ik heb een advies voor je en dat is als je dit gevoel blijft hebben ga met iemand praten , want echt gezond is het niet ! een lichte voorkeur oke ... maar echt schrijven dat je niet blij bent vind ik niet kunnen . het kindje komt toch uit jouw en je man dus of het nou een meisje of een jongen is maakt dan toch niet zoveel uit hij krijgt van jullie allebei een beetje .
hoe bevalt het??? wat denk je zelf!?...een klein mensje wat in je armen ligt, zo afhankelijk van jou...Het is gemaakt uit jullie...dat is toch gewoon mooi! dat bevalt natuurlijk wel!!!! Je zou gewoon trotst moeten zijn dat het jullie gegunt is en er iets uit jullie voortleeft ongeacht geslacht... als je altijd een had gedacht een meisje te krijgen en het is een jongetje oke kan me dan voorstellen dat je denkt ohh jeetje oje ik dacht echt een meisje maar dan zou je daarna toch minstens net zo blij moeten zijn i.p.v. denken shit hoe moet dat nu?...
Mimi, ik vraag me af hoe het nu met je gaat? twee weken geleden opende je al een topic en vertelde je ook over dit gevoel dat je down was door de vele tegenslagen. Toen jij topic opende (over down voelen), was ik echt net een uur uit het ziekenhuis ontslagen toen ik reageerde (drie dagen mogen door brengen daar). Er kwamen wat reacties waar jij steun uit kon halen, je vroeg zelfs hoe wij dames het dan deden positief blijven en weer blij na een tegenslag. En je hoopte dat het weer snel over zou gaan je down gevoelens. Maar nu ben je nog steeds down ? Je hebt na twee weken nog steeds niet je jaloerse gevoelens onder controle. Verschrikkelijk meid, dit kan echt niet. Dat je even moet omschakelen omdat je echt het gevoel had van een meisje. prima ! Maar nog steeds down, verdrietig, jaloers voelen Neeee !!!! Ga naar je huisarts. Aan je vk heb je niets want die vindt het schijnbaar normaal. Maar het is echt niet normaal hoor. Je hebt hulp nodig. Hoelanger je zwanger bent hoe zwaarder het wordt (de zwangerschap) en dan kan je het misschien helemaal niet meer aan. En je zal vast en zeker af en toe wel genieten, maar volgens mij overheersen je negatieve gevoelens echt te veel. Dus nogmaals zoek hulp !!!!
Zielig hoor, niet voor jou, maar voor je kindje. Als je er niet zo blij mee bent, geef je het toch gewoon aan iemand die er wel blij mee is, er zijn miljoenen mensen die zitten springen om een kindje, jongetje of meisje.. Ja, beetje hard en simpel gezegd, maar jeetje zeg, kom op. Je krijgt een kindje!!! Wat maakt het nu uit of het een jongetje of meisje is en als het om de kleding gaat, je kindje is toch geen aankleedpop!
Ik ben nu ook zwanger van de 2e zoon. bij de eerste WILDE ik echt graag een zoon. bij de 2e wilde ik een meid. KONINGSWENSEN... Nu ik het sinds een week weet dat er een 2e zoon op komst is ben ik toch superblij. JONGENS ZIJN ECHT MAMA'S KINDJES!!! HEERLIJK ZO GENIETEN STRAKS. GENIET JIJ ER OOK MAAR VAN HET IS OOK ERG MAKKELIJK.. meisjes zijn iets meer druk, trekken meer naar papa, zijn vinnig, kleertjes, haartjes..geloof me ER ZIJN HEEL VEEL LEUKE DINGEN VOOR JONGENS!!! LEKKER BANJEREN...
Ik had ook een lichte voorkeur voor een meisje. Omdat ik zelf een meisje ben dus dat leek me makkelijker. Vriend wilde liever een jongetje, zodat ze samen kunnen skaten. Met de 20 weken echo kon me het geslacht niks meer schelen, het ging me er alleen maar om dat alles goed/gezond zou zijn. Toen het een jongetje bleek te zijn moest ik even wennen. Niet omdat het een jongetje was maar omdat ik nu wist dat ik een zoontje kreeg en het nu allemaal wat realistischer werd. Als het een meisje was geweest had ik dit ook gehad. Ik kan niet wachten tot hij er is. Ik heb ook al zoveel leuke kleertjes gekocht. Heb ik straks 2 lekkere mannen (vriend en baby) voor mezelf
Een kindje is een kindje... Jongetje of meisje, wat maakt dat nou uit? Het staat nu misschien nog wat ver van je af, maar ik weet zeker dat wanneer je je baby voor het eerst straks vasthoudt, het je geen biet uitmaakt WAT het is. Als het maar gezond is (cliché, maar waar). En eerlijk gezegd denk ik dan ook dat je best spijt gaat krijgen van de uitspraak "ik ben er niet blij mee".. De liefde die je voor je kind voelt, is niet uit te drukken, ongeacht of het nou een jongetje of een meisje is.... Het is namelijk je KIND. Ik denk dat je daar na je bevalling wel achterkomt... Liefs
Pardon, je bent niet zo blij met het feit dat je kindje een jongentje is? Ik weet eigenlijk niet waarom ik reageer, maar ik zou willen dat deze onderwerpen verboden werden op ZP! Ik ga als mama van een jongentje je niet met argumenten bekogelen waarom een jongentje zo leuk is. Want ieder kind hoort even welkom te zijn!
sorry hoor maar wat een bullshit! ik heb een jongen en een meid nou ik kan je vertellen voor jongens zijn er heel veel leuke kleren te vinden maar ik kan voor een meid echt niet slagen ik heb een bloedhekel aan roze schatigge bloemetjes gevalletjes dus ik moet heel goed zoeken voor kleding voor haar. rustiger nee hoor onze zoon was rustig als baby en begon na een jaar druk te worden onze dochter is nu al kapot druk. ze is nu 6 maanden en een week ze rold zit kruipt en staat. meisjes zijn sneller in onwikkeling nou dat heb ik geweten. en weetje ik had het netzo leuk gevonden als ze een jongen was geweest had me echt geen reet kunnen roesten. mijn 20 weken echt was niet goed en ik heb pas na 9 echo´s gehoord wat het was en weetje het boeide mij geen zak ik was alleen maar aant hopen dat mijn kind gezond was. wees blij dat je echo´s goed zijn en dat je je geen zorgen hoeft te maken
Ik vind een voorkeur op zich niet erg. Maar al die jongetje bashing topics komen me ondertussen ook de neus uit. Krijg soms echt het idee dat je als jongensmoeder zielig gevonden moet worden! Als ik met een vriendin die wel een dochter heeft over straat loop met onze kinderen, trekken alle mensen alleen naar haar kind toe en de mijne worden genegeerd puur en alleen vanwege het geslacht. IK BEN DAT ZO BEU!!! Sommige mensen zeggen gewoon recht in mijn gezicht dat jongens minder leuk zijn! Bah!