Baby kan ineens rollen - koppie stoten! Kleed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamiReg, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sinds een week of 2 kan mijn meisje beide kanten oprollen (buik-rug en rug-buik) en nu gebruikt ze dit als een soort kruipen. Ze rolt om en om en om tot ze is waar ze zijn wil (bij een speeltje ofzo) Vet schattig en heel knap natuurlijk maar:

Ik ben zo bang dat ze met dr koppie op de laminaatvloer knalt (is al paar keer gebeurd omdat ze watervlug is)

Ik ben vast niet de enige met een laminaatvloer, hoe doen jullie dat met rollen? En met kruipen? Is zo'n kruipkleed van foam een aanrader? Speelmatten | Boxenland

En zou 1,80x1,80 groot genoeg zijn?

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik laat hem vaak gewoons toten want het wordt steeds minder.

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Dan begin maar met vloerbedekking leggen haha! Van een mat zijn ze zo af hoor ;)

Dat stoten stopt snel en tot die tijd? Tja je kunt er niets aan doen denk ik..

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wij hebben hier een prachtig speelkleed liggen, maar op 1 of andere manier ligt ze er vaak naast te spelen..

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als ze eenmaal bewegen is dat kleed alleen maar een sta(lig) in de weg
    Ze blijven er toch niet op liggen..

En hoe zielig ook.. Het hoort er nu eenma bij en het word steeds minder :)
    (Hier btw ook laminaat)

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou idd geen kleed of iets dergelijks aanschaffen. Zodra ze echt gaan kruipen willen ze overal heen. Ze leren snel genoeg dat sommige pijnlijk zijn als ze daartegen aan komen.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier was de rand van het kleed veeel interessanter dan het midden, dus in no time lag ze weer op de kale vloer telkens...

8. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Wij hebben het speel kleed van Lief daar wordt tot op de dag van vandaag dagelijks mega op gespeeld! nu de winter er weer aan komt is dat ook lekker warm op de houten vloer ( geen vloer verwarming )

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier ligt ze ook vaker naast het kleed dan erop. Maar beide kinderen begonnen wat later met rollen en zijn daardoor ook voorzichtiger. Ze stoten hun hoofd niet?
    Maar los van dat lijkt me zo'n speelmat wel wat. Zeker als het zo wat kouder wordt... Als ze eenmaal kunnen zitten, hebben ze toch een fijn plekje waar ze kunnen spelen.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij hebben een plavuizen vloer. Toen onze zoon ging rollen (en die was/is pas onvoorzichtig) heb ik een tijdlang een lits jumeaux dekbed op de grond gehad. Dan duurde het wat langer voor hij aan de zijkant was en eraf ging ;) en dan legde ik hem weer terug ;) maar goed toen hij ging tijgeren en daarna kruipen bleef hij er niet op liggen hoor. X

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier ligt hij alleen in de box, we hebben drie honden rondlopen en een vrolijk rond huppelende peuter..

Hij draait ook op die manier de box alle kanten door en ja hij ligt af en toe klem of stoot zich. Laat ik ook gebeuren om hem zelf te leren dingen op te lossen. Natuurlijk help ik hem als het niet lukt, maar ik laat hem eerst zelf proberen.

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik had een kleed van bijna 3 meter bij 3 meter liggen en dan nog rolde hij er vrolijk van af. Gewoon laten gaan. Ze leren vanzelf dat ze dan voorzichtig moeten doen met hun koppie.

Hij had hier heel snel door dat hij zijn hoofdje iets moest optillen als hij weer terug rolde op zijn rug.

Deel Deze Pagina