Lichte vorm van Heupdysplasie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doel ook niet op maxicosi's maar op de groep 1 stoeltjes, maar daar mogen ze niet onder de 9 maanden in (zijn daar ook echt niet geschikt voor omdat ze geen steun hebben). met die cosi heb je mazzel gehad, wij hebben toen geïnformeerd en er was niets mogelijk.

2. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Wendy, jouw verhaal komt overeen met mijn verhaal.
    Ik heb het vroeger ook gehad, en had een tuigje. D krijgt fysio voor zijn voorkeurshouding en zij merkte stijdheid in zn heupjes. Volgens de huisarts was er niks aan de hand. Ook op cb hebben ze niks gemerkt.
    D kreeeg een echo van zijn heupjes omdat dit protocol is omdat ik het ook heb gehad. Bij die echo twijfelden ze dus een foto gemaakt. Volgens orthopeed een lichte afwijking dus een spreidbroek. Ik vroeg of hij geen tuigje kon krijgen, maar dit deed hij niet (ziekenhuis bergen op zoom, ben zelf in roosendaal geboren en daar dus wel een tuigje gehad)

Over een paar weken maken ze dus eerst een foto en daarna gelijk weer naar de orthopeed en dan horen we hoe verder. Ik hoop dat er verbetering te zien is en hij met slapen overdag af mag, want dit is zo'n drama. Op zn rug kan hij bijna niet in slaap komen, en op zn buik al helemaal niet :(
    Waarom er zoveel weken tussen zit weet ik eigenlijk niet. Hij zei over 2 maanden terug en toen is die afspraak zo gemaakt.

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    twee maanden is best lang in het begin. De eerste orthopeed liet ons elke 2-4 weken terugkomen. Nu M verder in behandeltraject zit hoeft ze pas na 2 maanden terug. Kan niet wachten want ze probeert op de zij te liggen en draait dan haar been in de beugel waardoor dat ding net boven de knie komt te zitten. Doet duidelijk pijn en wij hebben het idee dat het haar heup niet ten goede komt. Nog twee weken te gaan.

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Hoi wennepen, echt precies hetzelfde idd jou verhaal.. zagen ze het bij jou wel als baby zonder foto?
    hier ook eerst een echo en daarna een foto omdat ze twijfelde.
    Ik zat ook in het ziekenhuis in roosendaal als baby en toen gaven ze iets anders.. ik denk dat het overeenkomt met een spreidbroek. Waarom wil jij graag een tuigje? je bedoelt dan de pavlik of niet?

Ik ga vandaag bellen naar het ziekenhuis en vragen of wij een andere kunnen krijgen.. bij de pavlik raakt ze helemaal overstuur en het is gewoon een drama, op der rug slapen kan ze niet meer en ook dan is het alleen maar huilen..

Jij zit dus in bergen op zoom? in roosendaal geven ze de pavlik, bergen op zoom dus de campspreider.. vreemd allemaal dat ze niet gewoon elke baby dezelfde geven..

@mama van Ruben.. dat is niet fijn inderdaad voor der.. ik zou wel oppassen als ze er echt pijn van heeft, ik heb ook gelezen dat een tuigje (pavlik, campspreider al die dingen) gevaarlijk kunnen zijn. Kan je anders niet beter overleggen met de arts?

5. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Mama van ruben. Als het pijn doet zou ik ook terug gaan, want dit kan niet goed zijn.

Wendy, ik wilde een tuigje met de hoop dat D gewoon op zn zij kon slapen.
    Nog 5 weken te gaan, dan terug.
    Heb je het ziekenhuis nog gebeld?

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ja ziekenhuis gebeld, woensdag moeten we weer langs komen.. ben benieuwd.

Bij jou moet het toch haast wel goed zijn over 5 weken, hij heeft het dan zolang gehad..

7. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Fijn dat jullie zo snel kunnen komen!
    Wordt er dan ook een foto gemaakt?

Ik hoop dat het bij ons goed gaat komen.

Deel Deze Pagina