(lichte) wagenziekte, armbandje of iets anders?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eylem, 9 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn jongste van 4 heeft lichte last van wagenziekte, of nou ja, ze heeft het zeg maar alleen als we langer dan een uur in de auto zitten. Dat gebeurt niet zo heel vaak, maar we gaan op vakantie een auto huren en dan zitten we sowieso 2 x 8 uur in de auto. Vorig jaar ongeveer hetzelfde en toen heeft ze 5 keer de auto ondergespuugd (leuk, zo'n huurauto :cool: ). Dat kenden we eigenlijk niet van haar. Nu ga ik er natuurlijk rekening mee houden door haar op een handdoek te laten zitten, zakjes en schone kleren binnen handbereik, maar leuk is anders voor zowel haar als ons. Bij de apotheek zag ik laatst van die drukpunt-armbandjes tegen wagenziekte. Is het het geld (15 euro) waard om te proberen? Echt pilletjes ofzo wil ik liever niet aan omdat het niet zo heel heftig is.

2. Mamalon

Mamalon Actief lid

27 feb 2015
    217
    50
    28
    Ben ook wel benieuwd of ze helpen, wij gaan ook met de auto op vakantie en dochter heeft dan ook last van misselijkheid.

Mocht je ze willen kopen dan zijn deze in ieder geval goedkoper, scheelt weer als je het wil uitproberen.
    Acustraps online kopen? Remedie tegen wagenziekte - ANWB

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier hielp een armbandje niet.
    dochter krijgt bij lange ritten een halve tabletje primatour en ze heeft nergens last van.
    heeft rit van 5-6 uur zonder problemen gedaan. kon eten en drinken terwijl ze op de heenweg zonder pilletje zich beroerd voelde en 4x de auto ondergekotst heeft. jammer dan, dan maar af en toe een pilletje. vind het wat anders als je dat dagelijks moet gaan geven. ik vind het persoonlijk supersneu als ze zich zo beroerd voelen terwijl dit door een pilletje opgelost kan worden.

ik was zelf vroeger ook wagenziek en weet dus hoe het voelt. hoe beroert je bent en hoe ik elke keer op begon te zien tegen auto en busritjes. met als gevolg dat ik nog veel beroerder werd. dat wil ik mn kind besparen:)

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Geen ervaring met bandjes maar ik kon het vroeger veel makkelijker uithouden voorin. Mijn jongste is ook soms wagenziekte, vooral in de ochtend en hij spuugt niet meer als hij voorin zit. Misschien is dat een optie? Hier kan de autostoel gewoon voorin en de airbag kan uit.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook geen ervaring met armbandjes.
    Die strip voor onder je auto werkt in ieder geval bij mij niet.

Wat WEL helpt is gewoon rustig rijden.
    Niet te hard op trekken, niet te hard remmen en al helemaal niet dat continu achter elkaar :)
    En zorgen dat ze gegeten heeft als je weg gaat.
    Gewoon een goede boterham met normaal beleG.

En qua tabletjes enkel goede ervarinven met primatour...
    Die zijn wel heel vies :)

Vroeger kreeg ik van mn moeder op schoolreis altijd fruitella mee...
    Dan ging het ook goed.
    Tegenwoordig ga ik met de bus naar mn werk en vooral de terugweg is een ramp. Om de paar meter stoplichten en ik heb trek.
    Doorgaans eet ik dus OF een boterham in de bus OF ik doe een hazenslaapje. Dat zijn de enige methodes hier die echt werken.

En wat ook handig is.. Vaak is het heel snel over als je even uitstapt.
    Dus regelmatig even een een pittstop maken en dr even uit de auto laten tot het gevoel gezakt is.. Dan kan ze er wel weer even tegen.

6. Saskia78

Ik moest vroeger al overgeven als we naar het zwembad reden trouwens.. Dat was 15km :)
    Nu is het veel minder en heb ik meestal nergens last van.
    Tenzij we door een langzaam rijdende file of stoplichten steeds moeten optrekken en weer remmen.
    Of als ik onderweg op mn telefoon speel danwel een boek lees.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik had vroeger ook erg last van wagenziekte en die bandjes hielpen niets. Ook zo'n strip onder de auto niet.

Zou haar primatour geven. Ook al vind je het niet zo erg, zo misselijk zijn en moeten spugen is echt niet fijn. En die twee keer zo'n pilletje is echt niet zo erg.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik bedoel niet dat ik het niet erg genoeg vind om een pilletje te geven, maar meer dat ik twijfel omdat ik ook had gelezen dat die primatour heel vies waren en ze er ook suf van worden.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als ze op langere ritten echt gaat spugen zou ik niet gaan hannesen met armbandjes maar idd een primatour geven. Dat werkt gewoon echt. Voor de kortere ritten zou je ze evt wel kunnen gebruiken en dan in combinatie met rustig rijden en veel frisse lucht. Wat ook helpt is spelletjes doen die zorgen dat ze naar buiten kijken (schapen tellen, ik zie ik zie wat jij niet ziet etc). Als het kan, zou ik haar op de lange ritten ook voorin zetten. Dat helpt sowieso vaak heel erg.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het is ook heel vies :) Maar als je het met een hap vla of appelmoes doet (wij nemen dan altijd van die knijpzakjes mee bijvoorbeeld) is het goed te doen. Het is heel klein, dus zo weg. En dan daarna nog minstens een half glas water (dan werkt het beter). Het maakt idd ook iets suffig, maar niet heel veel. Maar voor een autorit van 8 uur is dat niet heel erg toch :)

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb altijd reisziekte (zowel wagen, lucht en zeeziek) gehad.

Armbandjes lijken iets te helpen.
    Rustiger rijden helpt ook iets.
    Niet laten lezen etc helpt heel veel.
    Primatour hielp ook heel veel, advies voor kinderen van 2 tot 6 jaar is een kwart tablet. Pas boven de 6 jaar een half tabletje. Tablet niet op de tong houden, want ik vond ze altijd erg smerig.

Reizen | Hoe gebruik je Primatour? | Primatour.nl

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou het voor vakanties wel doen. Ja ze worden wat suf en zijn erg smerig, maar overgeven geeft ook een smerige smaak in de mond van je dochter.

13. Saskia78

Het is goed te doen hoor...

Hier ook groot glas water er achter aan...
    En daarna beetje limonade tegen de smaak.
    En suf.. Ja... Maar als ze 8 uur in de auto zit lijkt dat me overkomelijk.
    Het is niet alsof ze half stoned of van de wereld lijkt... Maar een dutje zit er wel in.

14. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Hier werken de bandjes wel. We zijn laatst vanuit het noorden naar Limburg gereden en hij had bandjes om nergens last van gehad. Hij zit ook in het midden.
    We hebben ook wel eens gehad dat we een half uurte moesten rijden en hij de bandjes niet om had ziek werd. Terwijl hij ze heen weg wel om had en nergens last van had.
    Hier doen ze dus wel hun werk:)

15. Miss positive

4 mrt 2012
    11
    0
    1
    Onze zoon kreeg net na z'n 2e verjaardag ineens last van wagenziekte.
    Bijna iedere rit was het raak, zelfs ritjes van slechts 15 min.
    Sea-bands gekocht en tot op heden nergens meer last van gehad!

16. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een vroeger en nu ook nog heel erg veel last van. Alleen primatour werkte. Zijn smerig maar het werkt wel.

Mijn zoontje heeft er ook erg veel last van en hij krijgt een half tabletje als we weggaan. Vooraf geef ik hem ook geen zuivel producten want die maken het van kwaad tot erger. En heel raar maar het werkt bij mij en bij hem ook...schoentjes uit in de auto

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zit meestal met schoolreisje in de bus bij de kinderen met wagenziekte ( ik vind het niet erg om spuug te zien et cetera..:D). en uit ervaring weet ik dat een armbandje best goed werkt...

De drukpunten werken echt.

Ik hield op een gegeven moment het kind dat heel misselijk was bij de pols vast op die punten en hij heeft er de verdere reis niet meer last van gehad...en we moest nog 45 minuten.

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ok bedankt meiden :). Dan ga ik denk ik toch in eerste instantie voor de bandjes. Mocht het echt niet gaan kunnen we daar ook nog wel pilletjes kopen. Mijn jongste is al niet zo happig op medicijnen innemen dus als het met de bandjes ook lukt, liever dat.

Deel Deze Pagina