toch listeria opgelopen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nispie, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Help, ik maak me zoveel zorgen! :(
    Vorige week een topic geopend omdat ik een worstenbroodje van 2 dagen oud gegeten heb (gewoon in de kast bewaard ipv in de koelkast, doe ik nooit, schijnt wel te moeten).
    Verder niet ziek geworden dus het wel los kunnen laten.
    Tot ik gisteren last van nekpijn en hoofdpijn kreeg en vanochtend wakker werd met spierpijn en gevoel van niet lekker zijn. Ik heb geen koorts verder.
    Nu ben ik toch heel bang dat ik listeria opgelopen heb.
    Mijn ha en vk nemen mijn angst niet serieus omdat ik me vaker snel zorgen maak..
    Wat moet ik nu doen? En hoe snel volgt een miskraam wanneer ik nu inderdaad besmet ben met listeria gezien mijn verschijnselen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nispie,

het worstenbroodje lag er pas 2 dagen en dat is echt geen probleem. Had het er nu langer dan een week gelegen, had ik het anders gevonden. De kans dat je het hebt opgelopen is echt heel klein, zeker in het eerste trimester. Ik denk dat je het toch moet proberen los te laten. Vervelend als je je niet serieus genomen voelt hoor, maar ik denk ook dat het toch wel mee zal vallen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina