Hallo iedereen, Ik ben hier nieuw, maar lees al een paar dagen verschillende verhalen op deze site. Vandaag toch maar besloten om mijn verhaal met jullie te delen, omdat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. Ik ben 11 december 2010 gestopt met mijn pil (diane 35), heb de strip afgemaakt en werd toen natuurlijk ongesteld. Welke anticonceptie ik hierna wilde gaan gebruiken wist ik nog niet, dus heb daar mee gewacht, wilde eerst informatie opzoeken en me er in verdiepen. Na het stoppen met de pil heb ik vele malen geklust met mijn vriend. Op 19 januari werd ik voor het eerst weer ongesteld, deze ongesteldheid duurde maar 2 dagen en was veel lichter dan voorheen. 27 januari zijn we op vakantie geweest 11 dagen. In deze vakantie hebben mijn vriend en ik bijna elke dag geklust, zonder bescherming. Mijn vriend gaat altijd al voor het zingen de kerk uit ( dit garandeerd natuurlijk niet dat je niet zwanger kan worden, dat weten we). Vanaf 7 februari heb ik elke dag last van krampjes in mijn buik ter hoogte van mijn baarmoeder. Dezelfde krampen die je krijgt als je ongesteld moet worden.... Normaal als ik dit voel word ik altijd meteen ongesteld... Nu niet en dit duurt al 2 weken!! Vorige week ook af en toe licht misselijk, soms wat hoofdpijn en een keer opeens duizelig. Deze week wel krampen maar geen andere klachten, ja mijn borsten zijn iets wat gevoelig. Ik heb ondertussen al verschillende testen gedaan ( hoeveel wil ik niet zeggen, want daar schaam ik me een beetje voor hihi) deze testen waren allemaal negatief..... Sávonds is mijn buik trouwens ook erg opgezet, net alsof ik al een paar maanden zwanger ben..... En oja, ik heb vorige week tijdens het douchen ook aan mijn baarmoeder gevoeld en die lag toen heel laag en stond een beetje open, ook voelde het zacht aan. Deze week ligt hij hoger, gesloten en voelt hard aan. ( ik weet niet in hoeverre je wat aan je baarmoeder kan voelen i.v.m. zwangerschap, maar toen hij zo ontzettend laag lag viel mij dat op) Ik word er een beetje gek van, want het houd mij de hele tijd bezig.. Ik weet dat ik rustig moet afwachten en dat het kan zijn dat ik nog aan het ontpillen ben.... Maar ik word er toch erg onzeker van... Ik heb echt zoiets van als ik dan niet zwanger ben laat die ongesteldheid dan maar komen, dan ben ik tenminste van dat getwijfel af! Graag hoor ik reacties van mensen die dit ook hebben ervaren. Groetjes, linda
Zou nog een weekje afwachten en dan er nog een testje tegenaan gooien mits je dan nog niet ongesteld geworden ben. Is het nog nega ff langs de huisarts gaan. Mijn menstruatie was de eerste maanden na de pil ook niet echt regelmatig. Pas na 5 maanden kon ik goed gaan rekenen.
Als de testen negatief zijn, kan je dr bijna altijd wel van uit gaan dat het ook zo is.. Denk dat je lichaam aant ontpillen is. Wanneer je stopt met de pil ben je niet ongesteld maar krijg je een zogenaamde ontrekkingsbloeding. en denk dat je lichaam nu weer zelf de cyclus op moet pakken. Succes
thanx voor de reactie, Maar hoe zit het dan met de HCG waarde.... het kan zijn dat die stof nog niet in mijn lichaam zit toch??? Want stel dat ik wel zwanger ben dan ben ik het nog kort....
en wat bedoel je met ontrekkingsbloeding.... Zijn dat dan die 2 dagen in januari geweest dat ik ongesteld ben geweest?
de eerste weken/maanden kan je lichaam door het ontpillen heel vreemd aanvoelen, zo ha dik ook steekjes overal, opgezette darmen, andere afscheiding, voelde me zwanger etc. Bleek allemaal met het ontpillen samen te hangen. De verschijnselen duurde bij mij denk ik wel een week of 10. Krampjes en gevoelige borsten kan ook zijn dat je eisprong is/komt/net is geweest. Ik zou over een weekje nog eens testen.
Na pilgebruik kan je lichaam een tijdje de klust kwijt zijn. Gebeurt niet bij alle vrouwen, maar wel vaak. Als je stopt met de pil, wordt je ongesteld/ontrekkingsbloeding. Je lichaam moet op den duur zelf weer de menstruatiecyclus oppakken maar dat kan soms even duren. De meiden op dit forum noemen dat 'ontpillen'. Als je op die term zoekt, zal je veel vinden. Ontpillen geeft vaak exact dezelfde klachten als een zw-schap maar omdat er geen zw-hormoon (HCG) wordt aangemaakt, blijven de testen negatief. Je kan uiteraard zwanger zijn maar dan is je eisprong vermoedelijk later geweest zodat je nog geen positieve zw-test hebt. Succes.
Jaa mee eens die 2 dagen in januari zijn nog zo'n bloeding geweest. En hcg kan je lichaam inderdaad langzamer of later aanmaken. sommige vrouwen testen pas met 2 weken positief en de ander al 4 dagen voor de nod.. heel verschillend dus.. Misschien ben je nu ook wel te gespannen waardoor de ongi niet door breekt..
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Vandaag ben ik idd ongesteld geworden...... Het is misschien raar maar ik ben er wel een beetje verdrietig van!! Ik ben er zo mee bezig geweest, dat er ook op ging hopen.... Ik wil namelijk al een tijdje kinderen en ben nu bijna 6 jaar samen met mijn vriend. Mijn vriend wil nog geen kinderen, hij zegt er nog niet klaar voor te zijn. Ik word volgende maand 30 en heb altijd gezegd "ik wil rond mijn 30e kinderen...." Als ik nu zwanger was geweest dan was het gewoon zo en dan mocht het komen, mijn vriend was het daarmee eens. Ik weet dat het heel belangrijk is dat beide partners er klaar voor zijn... Maar wanneer is hij er dan klaar voor? Dat weet hij niet zegt hij... Ik had stiekem gehoopt dat ik zwanger was, hij had het dan ook geaccepteerd... Nu weet ik niet hoelang ik moet wachten tot dat hij groen licht gaat geven... Hij maakt altijd grapjes, zo van rond je 35 of 38e kan het ook nog makkelijk hoor. pffffffffffffffffffffffffffffff Linda