sterrenkijker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nala010, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hoi!

Vandaag bij de gynaecoloog te horen gekregen dat onze kleine man een sterrenkijker is, maar dat dit nog kan veranderen.
    Vandaar er niet bij nagedacht om mijn vraag daar gelijk te stellen.
    Hij ligt helemaal ingedaald.

Ik ben er al overuit dat het gewoon een normale bevalling is, alleen kan het zijn dat het kindje tijdens de bevalling nog wel gewoon "goed" draait? Of kan ik er vanuit gaan dat hij er ook echt als een sterrenkijker uitkomt?
    Zijn er hier nog nadelen aan?

Groetjes Nala010

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nala010,

er zijn heel veel kindjes die voor de geboorte nog niet helemaal in de juiste houding met het hoofd liggen. Tijdens de bevalling kan zo'n hoofdje nog draaien en in de juiste stand worden 'gedwongen' door je weeën en de bouw van je lichaam. Ik voel heel vaak bewegende hoofdjes als ik toucheer!. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat het geen sterrenkijker blijft, maar ook dat hoeft gene baringsbelemmering te zijn. Je weet toch pas of het lukt als je bezig bent. Op een sterrenkijker moet je vaak wel wat harder werken met persen en de kans is iets groter dat het niet spontaan lukt en dat de gyn moet helpen. Maar nogmaals; dat weet je echt allemaal pas bij de bevalling.

Groeten Brigitte

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dankje voor je antwoord, hier heb ik wat aan! :D

Deel Deze Pagina